logo F1zpravy.czF1online.sk

Ferrari opět úřaduje: Leclerc si neumí vysvětlit, proč dostal studené pneumatiky

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 18:14

Ferrari má hlavu ve smutku. Frédéric Vasseur si už od začátku letní přestávky mnul ruce a těšil se do Singapuru na trať, která má monopostu SF-24 vyhovovat snad nejvíce z celého kalendáře. Nakonec budou červené monoposty startovat až z páté řady. Charles Leclerc ukazuje prstem na přípravu v garáži.

I když už nepochopitelných kiksů na boxové zídce a v garáži Ferrari ubývá, stále se je nepodařilo vyhladit úplně. V sobotní kvalifikaci na další doplatil Leclerc, který musel žehlit chybu týmu v té nejhorší možné chvíli, kdy měl v Q3 zajet nejlepší kolo celé soboty.

Charles Leclerc nakonec o svůj čas 1:30,119 přišel pro porušení pravidel o traťových limitech ve druhé zatáčce, a tak nebude startovat ze sedmého, ale až z devátého místa. Tehdy se však už jen snažil zachránit, co se dalo, a snad proto to v první zatáčce přehnal. Měl totiž zálusk na mnohem lepší výsledek. Reálně mohl bojovat i o pole position.

To by však musel mít po opuštění garáže dostatečně zahřáté pneumatiky. „Objevil se problém, který jsme celý víkend neměli – přední pneumatiky a zahřívací dečky nefungovaly správně,“ vysvětloval Charles Leclerc. „Když jsem vyjížděl z boxů, přední pneumatiky byly strašně studené. Ve výjezdovém kole jsem na to musel strašně tlačit, abych do nich dostal teplo. To se nestalo a bylo po všem.“

Po šachovnicové vlajce se Monačan ozval ve vysílačce: „Proboha živého, proč byly přední gumy o deset stupňů chladnější, když jsem vyjížděl z boxů? Nebyly vůbec připravené.“ Na odpověď čekal marně.

Je to operační selhání týmu? „Ano, myslím si to. Nemám však ani ponětí, ještě jsem neanalyzoval data. Během výjezdového kola jsem se na to ptal týmu, ale nedostal jsem žádné vysvětlení, takže to asi stále zkoumají. Nevím.“

V tuto chvíli není jasné, co se v garáži Ferrari událo. Víme však, že italský tým si v sobotu hrál s tlaky v pneumatikách, za což dostal i pokutu ve výši 5000 eur. Nelze tedy vyloučit, že pneumatiky nebyly v zahřívacích dečkách dostatečně dlouho.

A přitom se to vyvíjelo docela slibně. „Myslím si, že minimálně v kvalifikaci jsme byli dobře rozjetí. Ve třetím tréninku jsme měli menší problémy, ale bylo tepleji a věděli jsme, že se budeme asi trochu víc trápit s nastavením, které jsme si zvolili. Byli jsme však sebevědomí, že se v kvalifikaci vrátíme a podařilo se to. Mé kolo 1:29,7 z Q2 bylo docela dobré.“

Leclercovi by stačilo dorovnat svůj výkon z Q2 a obsadil by třetí místo. Namísto toho bude startovat až devátý a prakticky bez šance na vítězství. Když popisoval své nedělní vyhlídky, působil dost rezignovaně. „Šesté místo, páté? Pokud se stane zázrak, tak třetí. Já nevím…“ povzdechl si.

Související zprávy

Diskuze