McLaren tají detaily vývojového plánu. Nechte se překvapit, říká Stella
Příznivci Red Bullu už nyní velmi dobře vědí, že mají netrpělivě čekat na letošní závod v Austinu, kde má Milton Keynes představit vylepšení svého auta. Co však McLaren? Přijde o svou konkurenceschopnost, nebo má také něco v záloze? Andrea Stella přikyvuje, ale detaily tají.
Helmut Marko už několik dní do svých odpovědí na novinářské otázky vkládá naději, že Red Bull se brzy postaví na nohy. Podle jeho nejnovějších vyjádření by austinská vylepšení, na kterých se pracuje díky zjištěním z posledních týdnů, měla z RB20 udělat „potenciálně až velmi konkurenceschopný“ monopost.
To nejsou dobré zprávy pro soupeře a zejména Landa Norrise, který by potřeboval, aby problémy Red Bullu trvaly co nejdéle a McLaren byl co nejsilnější. Na posledních dvou velkých cenách však o svou obrovskou výhodu ze Zandvoortu přišel také kvůli vývojovým krokům Ferrari.
„Mezi čtyřmi top týmy nejsou vůbec velké rozdíly,“ konstatoval po nedělním závodě Andrea Stella. „O McLarenu často poslouchám: McLaren má nejlepší vůz, McLaren má nejlepší vůz… Myslím si, že podle čísel tomu tak není.“
„Myslím si, že podle čísel má McLaren nejlepší vůz na určitém typu okruhu – Barcelona, Maďarsko, Zandvoort – a to z technických důvodů. Ale tady [v Baku] jsme se podle mě netěšili z žádné výhody nad Ferrari, ba myslím si, že dokonce ani nad Red Bullem.“
Podle papájového týmu tak v neděli nevyhrálo nejrychlejší auto, ale kombinace dobré strategie, týmové práce, Piastriho mistrovské obrany a zejména skvěle načasovaného útoku na Charlese Leclerka.
Andrea Stella však uklidňuje, že McLaren se nechystá ztratit půdu pod nohama. „Určitě pracujeme na vylepšeních pro tuto sezónu,“ ujistil v neděli večer. „Právě s nimi finišujeme. Nechci prozradit příliš mnoho ohledně toho, co to bude a kdy, ale máme plán, jak udělat naše auto rychlejším.“
„Zda se nám to podaří, nebo ne, to uvidíme. Na této úrovni vývoje jsme totiž už viděli, že není snadné změnit specifikaci vozu a zařídit, aby fungovala podle vašich očekávání založených na vývojových nástrojích,“ uvědomuje si úskalí vývoje těsně pod vývojovým stropem.
V této sezóně na strop narazilo již několik týmů. Následně musely udělat krok vzad, aby mohly udělat dva kroky vpřed. I proto nové součástky McLarenu stále nepřicházejí. Krok vzad si nyní inženýři dovolit nemohou – po podzimní pauze následuje nesmírně důležitá závodní trojice v Americe, uprostřed které nebude na opravný vývoj v továrně čas. „Proto jsme si dopřáli více času, abychom měli jistotu, že to, co přineseme na trať, bude úspěšné.“
„Takže ano, mohu potvrdit, že na následujících velkých cenách přineseme nějaké věci, ale nechme to na dokument [FIA o vylepšeních], ať vás překvapí, až bude zveřejněn,“ doplnil tajnůstkářsky.