logo F1zpravy.czF1online.sk

Horner žádal trest pro Sainze. Podle komisařů mohl Pérez nehodě zabránit

Nehoda Carlosa Sainza a Sergia Péreza
© X/F1
Milan Kubala
Milan Kubala15. 9. 2024

Při pohledu na výsledkovou listinu Red Bull neměl důvod k radosti. Max Verstappen dorazil do cíle za Landem Norrisem a Sergio Pérez šachovnicovou vlajku ani neviděl. Šéf týmu Christian Horner se dožadoval penalizace pro Carlose Sainze, se kterým Pérez kolidoval, ale komisaři jen rozhodili rukama a konstatovali, že šlo o závodní incident.

Charles Leclerc musel vystrčit lokty, pokud se chtěl v závěrečných kolech ubránit před Sergiem Pérezem. Udělal to docela chytře, což otevřelo dveře Carlosu Sainzovi. Oba monoposty Ferrari se ocitly na virtuálním pódiu, ale držely ho jen pár stovek metrů. Za třetí zatáčkou totiž došlo ke srážce.

Christian Horner uvedl, že očekával penalizaci pro Carlose Sainze na následující VC Singapuru. „Na základě toho, co jsem viděl, bych to čekal. Byl bych velmi zklamaný, kdyby za způsobení takové kolize nedostal nějaký trest.“

„Pro Checa je to frustrující, protože měl být na pódiu. Měl být přinejhorším na třetím místě, pravděpodobně na druhém. Myslím si, že ve skutečnosti mohl tento závod i vyhrát, kdyby neztratil čas nejdříve za Alexem Albonem a pak za Landem,“ připomněl týmovou pomoc McLarenu v kritické chvíli, kdy Oscar Piastri zamířil do boxů a Pérez pohrozil undercutem.

Před mikrofonem Sky Sports Horner vysvětlil, proč přesně by měl Sainz dostat trest. „Pokud si vezmete bílou čáru na pravé straně trati jako referenci, tak zcela jasně vidíte, že Carlos se podíval do zrcadla a posouval se doleva s vědomím, že je tam Checo.“

„Checo se nehýbe doleva ani doprava, takže přijít o něj je nesmírně frustrující,“ pokračoval nejdéle sloužící šéf týmu v paddocku. „Podíváte-li se na tu referenci, vidíte ho podívat se do zrcadla a že ho táhne doleva.“

Komisaři označili kolizi Carlose Sainze a Sergia Péreze za závodní incident. Christian Horner se tedy trestu nedočkal. FIA ve svém verdiktu popisuje vteřiny před nehodou velmi podobně jako 51letý Brit.

V posudku komisaři vysvětlili, že ani jeden pilot nejel nevyzpytatelně, dokonce oba měli volant víceméně rovně. Sainz se sice trochu vzdaloval od bariéry na pravé straně, ale komisaři zkontrolovali jeho průjezdy tímto úsekem z předchozích kol a zjistili, že se nejednalo o nic neobvyklého. Pérez se rovněž posunul o půl šířky monopostu doleva.

„Je zřejmé, že i když byl Sainz vpředu a měl právo zvolit si svou stopu, posunul se směrem k monopostu, na který měl jen omezený výhled. Zároveň s tím Pérezova linie průjezdu se ničím nevymykala standardu, ale mohl udělat víc pro to, aby se vyhnul autu, na které měl lepší výhled,“ podotýká čtveřice ve složení Tim Mayer, Matteo Perini, Johnny Herbert a Danil Solomin.

Komisaři proto volí podobný postoj jako při nehodě Maxe Verstappena a Lewise Hamiltona v Maďarsku: pilot mohl udělat víc, aby se nehodě vyhnul. Komisaři nehodu posoudili jako závodní incident a doplnili, že ani jeden pilot nenese „převážnou část viny“.

Související zprávy

Diskuze