logo F1zpravy.czF1online.sk

Ferrari stále nerozumí svému autu, rozzlobený Leclerc ztratil všechno v první šikaně

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík31. 8. 2024

Ferrari se nadále trápí s pochopením svého monopostu. I když Charles Leclerc a Carlos Sainz dosáhli v Monze téměř identických časů, každý k nim došel diametrálně odlišným způsobem. Leclerc po skončení kvalifikace zuřil ve vysílačce a čtvrté místo se ztrátou 134 tisícin sekundy na Landa Norrise ho vůbec neuspokojilo.

Ve srovnání se ztrátou devíti desetin v Nizozemsku působí kvalifikace v Monze jako malé vítězství pro Ferrari. Tím ovšem vůbec není. Monopost SF-24 ukázal nemalý potenciál, ale navzdory malé ztrátě si Charles Leclerc po skončení kvalifikace nemyslel, že měl šanci na pole position. Čtvrté místo dokonce označil za „to nejlepší, co jsme mohli dokázat“.

„Doprdele… Nezajímá mě ztráta, jsem naštvaný, auto je v pomalých zatáčkách nezvladatelné. Kolik ztrácíme v první šikaně?“ rozčiloval se Monačan ve vysílačce. Ztratil tam téměř dvě desetiny. Tato ztráta znamenala rozdíl mezi pole position a čtvrtým místem.

„Bylo to velmi složité,“ přiznal Leclerc po kvalifikaci pro televizi Sky. „V prvním a druhém tréninku jsem měl problém s velkou nedotáčivostí v prvních pěti zatáčkách. Z nějakého důvodu – a já ten důvod neznám – se to ve třetím tréninku vytratilo a měl jsem dobrý pocit. V kvalifikaci se to ale opět vrátilo.“

„Je to trochu škoda, protože jsme ztratili všechno v prvním sektoru. Ve druhém a třetím sektoru jsme byli rychlí, ale ne dost rychlí na pole position, takže jsem zklamaný,“ dodal Leclerc.

Je to trochu paradoxní, protože Ferrari Carlose Sainze vypadalo v prvním sektoru opravdu skvěle. Podívejte se na srovnání časů v prvním sektoru:

  • Sainz: 26,223s,
  • Russell: 26,296s,
  • Leclerc: 26,373s,
  • Hamilton: 26,381s,
  • Verstappen: 26,389s,
  • Norris: 26,395s,
  • Piastri: 26,399s.

Vypadá to tedy opravdu zvláštně. Nemyslíme si, že by Leclerc a Sainz šli do kvalifikace s velkými rozdíly v nastavení. Minimálně by takový rozdíl neměl vyplývat z vědomého rozhodnutí týmu při volbě nastavení. Tak či onak, kdyby Leclerc zajel první sektor jako Sainz, stál by v neděli na pole position.

Ferrari to tedy musí napravit v závodním tempu. V Zandvoortu jsme viděli, že monopost SF-24 v neděli jakoby zázrakem ožil. Monza je však velmi odlišný okruh a také auto se po nasazení několika vylepšení změnilo. Bude to tedy trochu loterie. „V závodním tempu se pořadí zdálo být dost promíchané. Lewis měl velmi dobrou rychlost, ale udělal něco zvláštního, když byl na začátku stintu velmi pomalý, což si podle mě v neděli nemůže dovolit,“ řekl Leclerc.

„Kromě něj na tom byli všichni ostatní podobně, takže uvidíme, co to přinese. Očekávám však, že neděle bude o manažování pneumatik. Kdo v tomto směru odvede nejlepší práci, by měl ze závodu vyjít vítězně,“ pokračoval Leclerc. „Pódium by pro nás bylo jako vítězství a určitě by to byl příjemný pocit, ale opravdu doufám, že můžeme vyhrát a přesně to bude náš cíl.“

Související zprávy

Diskuze