Stella: Lando je mistrovský jezdec, takové výkony jsem viděl i u jiných šampionů
Lando Norris má před sebou první velkou výzvu své kariéry. Při pohledu na Verstappenův náskok v šampionátu se to sice nezdá, ale v této sezóně by skutečně mohl zasáhnout i do boje o jezdecký titul. Andrea Stella svému jezdci věří, ale připomíná, že jednu věc ještě musí vyladit.
O monopostu McLarenu už dnes můžeme s čistým svědomím mluvit jako o vítězném. Začátkem léta jsme o tom ještě mohli pochybovat, ale téměř 23sekundový náskok spolu s Verstappenovou rezignací ve druhé polovině VC Nizozemska to jasně potvrdil. Holanďan sám přiznal, že už nejel úplně naplno.
„Odstup od jezdců za mnou neustále kolísal, ale pět kol před koncem jsem věděl, že je po všem, tak jsem trochu ubral, abych to dovezl do cíle,“ prozradil Max Verstappen. „Už jsem neměl co získat, museli jsme se spokojit s druhou příčkou. Mohlo to být ovšem i mnohem horší. Pokud tedy druhé místo znamená, že jsem z toho smutný, tak to beru.“
V Zandvoortu se tak Landu Norrisovi podařilo napravit chybu ze startu, ale na jiných okruzích už Red Bull nemusí udělat stejnou chybu. Verstappen byl na rovinkách snadnou kořistí, protože mu Red Bull nasadil velké zadní křídlo ve snaze snížit opotřebení pneumatik.
Pokud bude McLaren stejně rychlý v kvalifikaci jako dosud a pokud Lando Norris v prvním kole nebude ztrácet pozice, může se stát mistrem. „Lando je určitě mistrovský materiál,“ přikývl Andrea Stella ještě před závodem. „Už nyní podává výkony na takové úrovni, jakou jsem v minulosti viděl u některých velkých šampionů, se kterými jsem měl to štěstí pracovat. Ocitl se na této cestě stejně jako celý tým. Pokud se však srovnáváme s perfekcionismem, tak vidíme nějaké příležitosti.“
Tím perfekcionismem šéf McLarenu narážel na Red Bull, který během víkendu zpravidla nedělá strategické chyby. Inu a Verstappen opět porazil Landa Norrise na startu. V McLarenu vědí, na čem je třeba pracovat — Stella na to upozorňoval už předem a v neděli se to potvrdilo.
„Jednou z těchto příležitostí jsou první kola,“ poznamenal italský inženýr. „Snažíme se najít rovnováhu mezi agresivním přístupem a vyhýbáním se nehodám. Na samotném startu rozhodně musíme doladit některé věci, což není jen zodpovědnost jezdce, ale i týmu.“
Podle Stelly musí zabrat i boxová zídka. „A pak se objevilo pár situací i v samotném závodě, kde bychom mohli my přijmout díl odpovědnosti, ale to je už zodpovědnost týmu. V Kanadě jsme s Landem nezastavili během výjezdu safety caru, nebo mi napadá i Silverstone a poslední stint, což byla zodpovědnost týmu,“ připomněl obutí měkkých pneumatik, které Norrise připravily o šanci vyhrát. „Kdyby náš tým pracoval na vyšší úrovni, Lando by měl v šampionátu více bodů.“
Norris nemá problém se sebekritikou a ztrátu v šampionátu nebude vyčítat týmu. Tím nepřímo pomáhá i svým inženýrům a stratégům. „Jako tým si ceníme, že část tohoto tlaku přebírá na svá bedra, nebo zvedne ruku a řekne, že je to jeho chyba. Myslím si však, že mám už dost zkušeností, abych mu řekl: Kamaráde, netrap se, tohle je zodpovědnost týmu. Pokračuj v dobré práci, nadále se zlepšuj. My jako tým máme také hodně co napravovat.“