Wolff podezírá i podlahu: Toto auto takto nevypadalo před třemi týdny
Jízda na výkonnostní horské dráze v případě Mercedesu ještě neskončila. Po vynikajícím výkonu v Belgii přišel propad. V týmu zatím netuší, čemu to mají připsat, ale jedno je podle Tota Wolffa jasné: Monopost je po letní přestávce na tom hůř než před ní.
Mercedes v Belgii jezdil s novou podlahou jen v trénincích. Kvůli proměnlivému počasí se rozhodl vsadit na jistotu a vyplatilo se mu to. V Zandvoortu už po ní sáhl, a přestože ani tentokrát nenasbíral ohromné množství dat pro srovnání, ponechal si ji na autě.
Stříbrné šípy však v kvalifikaci zaostaly a v závodě obsadily jen sedmé a osmé místo. Mercedes může mluvit o zklamání. „Tato auta jsou někdy jako krabička s překvapením,“ řekl na své tiskové konferenci Toto Wolff. „Měli jsme šest pódií v řadě, ale toto auto se nepodobalo monopostu, který před třemi týdny skončil na prvním a druhém místě.“
„Takový výsledek se nemůže zrodit bez nějakého důležitého faktoru. V následujících dnech před Monzou to budeme muset analyzovat,“ uvědomuje si vážnost situace rakouský miliardář. „Je to proto, že jsme na auto nasadili něco, co mu nepomohlo? Vyvinuli jsme v něm něco, co není dobré? Jak lze vysvětlit tyto výkonnostní výkyvy? Někdy to vypadá opravdu dobře, a pak přijde den jako tento a máme obrovskou degradaci. Neohromilo mě to.“
Pod drobnohled se nyní dostane vylepšená podlaha, která mohla Mercedes nasměrovat do slepé uličky. Inženýři budou rádi, že pátek v Monze má být suchý, protože klíčové bude důkladně porovnat starou podlahu s tou novou.
„Myslím si, že svou roli sehrály dva faktory. V pátek jsme přímo porovnávali auto s vylepšeným balíčkem, ale nakonec jsme z toho nezískali mnoho dat. Vylepšený balík jsme nasadili na auto i v pátek ve Spa, ale pak jsme ho opět sundali,“ vysvětluje Wolff. „Neodjeli jsme toho moc a možná jsme na monopostu neudělali ty správné věci. Ve hře by mohlo být pár faktorů, které se podepsaly na tomto výkonu.“
Program na nejbližší týden je jasný. „Nechci předčasně vyvozovat závěry, protože v následujících dnech se na to podíváme, ale pokusíme se v datech najít nějaké indicie: Bylo to nastavením, bylo to okruhem? V čem jsme se spletli? Je to podlahou, kterou jsme nasadili? Nebo je to všechno dohromady?“
„Doufáme, že se nám to do Monzy podaří vyřešit a budeme konkurenceschopní. Ten výkonnostní výkyv z prvního a druhého místa na sedmé a osmé značí, že je za tím něco velkého. Podle mého názoru to nebude způsobeno jen obyčejným rozhodnutím o nastavení,“ doplnil Wolff.