logo F1zpravy.czF1online.sk

Red Bull se po těžkém dni stále hledá: Vyzkoušel jsem toho hodně, přiznal Verstappen

Max Verstappen
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík30. 8. 2024

Max Verstappen obsadil první místo v prvním tréninku na Velkou cenu Itálie, ale ve druhém už v nejlepší desítce chyběl. Svému Red Bullu přitom opět adresoval několik nespokojených komentářů. Celkové čtrnácté místo Holanďana a patnácté místo jeho týmového kolegy nejsou důvodem ke spokojenosti, ale v takto rané fázi víkendu ani k panice.

Red Bull potřebuje po sérii slabších výsledků ukázat zlepšení. Monza je velmi specifický okruh, kde nevyhrává nutně ten nejvšestrannější a nejlépe vyvážený monopost. Mohl by jím být Red Bull?

Pohled na druhý trénink tomu nenasvědčuje. Max Verstappen však svůj nejrychlejší čas zajel na středně tvrdých pneumatikách. Trénink opět věnoval testování a sbírání dat, která Red Bull potřebuje při hledání řešení. Tento monopost ho zřejmě nadále zlobí, ale na paniku je ještě brzy.

„Dnes jsem opět testoval hodně věcí. Druhý trénink nebyl zpočátku skvělý, ale v závodních simulacích jsme vypadali o něco konkurenceschopnější. Zdá se však, že momentálně jsme poněkud agresivní k pneumatikám. Bude zajímavé sledovat, jak se to vyvine do závodu,“ řekl po skončení pátečních jízd nizozemský závodník.

„Myslím si, že jsme našli několik dobrých směrů, kterými se můžeme vydat při nastavení monopostu. Potřebujeme ho trochu doladit. V souboji s ostatními týmy to bude těsné. Sami můžete vidět rozestupy. Doufejme, že se s nimi zapojíme do boje i my,“ dodal s nadějí Verstappen.

Byly však jeho testovací minuty namířeny ke zbytku víkendu, nebo k celkovému zlepšení RB20 před náročným závěrem sezóny? Je zřejmé, že Red Bull potřebuje obojí. „Zkoušeli jsme různé cesty při hledání nastavení. Koneckonců, to je přesně účel tréninků, ale také se tím můžeme naučit něco víc o autě a přesně to také děláme,“ řekl Verstappen.

„Chceme-li být opravdu konkurenceschopní, čeká nás ještě trochu práce. Jak jsem řekl, v prvním tréninku jsem měl docela slušný pocit, ve druhém už méně, ale v závodních simulacích se to zlepšilo. Pokud se chceme v sobotu zapojit do boje mezi nejlepšími, musíme to dát dohromady,“ dodal Max.

Pérez: Jsme trochu pozadu

Větší obavy vyjádřil jeho týmový kolega Sergio Pérez, který přišel o nemalou část druhého tréninku kvůli výměně převodovky. Mexičan se dokázal svým časem vyrovnat Verstappenovi, ale v tomto případě to neznamenalo zvlášť konkurenceschopný výkon. Red Bull tak má před sebou nějakou práci.

„Ano, jsme trochu pozadu,“ přiznal Pérez po složitějším pátku. „Myslím si, že trénink byl značně ovlivněn přetrvávajícími problémy. Měli jsme několik technických komplikací, takže si musíme počkat, abychom zjistili, co auto skutečně dělá.“

„Pozitivem však pravděpodobně jsou závodní simulace, které vypadaly o něco slibněji. Na druhou stranu, při hledání nastavení jsme se daleko nedostali, auto se mění od zatáčky k zatáčce a měli jsme několik problémů,“ řekl mexický závodník.

Na otázku, zda to Red Bull dokáže napravit v závěrečné tréninkové hodině, Pérez odpověděl: „Vzhledem k tomu, že jsme měli technické problémy, měli bychom to zvládnout, ale nebude to tak jednoduché, jak jsme doufali. Stále máme problémy a bojujeme s nimi. Pokoušíme se z toho vytěžit maximum. Doufejme, že v sobotu dokážeme udělat dobrý pokrok, zejména na jedno kolo.“

Související zprávy

Diskuze