logo F1zpravy.czF1online.sk

McLaren bude útočit na oba tituly, Stellu inspiroval Vettel z roku 2013

Lando Norris
© X/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala26. 8. 2024

V konstruktérském šampionátu má McLaren více než reálnou šanci na titul. S jezdeckým titulem to bude o něco náročnější, ale v McLarenu se nevzdávají. Andrea Stella se chce dokonce inspirovat výkonem Sebastiana Vettela z roku 2013 a vyhrát všechny zbývající závody sezóny.

Papájoví se po letní přestávce vrátili na formulové okruhy ve velkém stylu. Lando Norris zaznamenal nejdominantnější vítězství v sezóně; ve skutečnosti se za poslední dva a půl roku nikomu kromě Maxe Verstappena nepodařilo vyhrát s náskokem více než deset vteřin.

McLaren chce na základě těchto výsledků rozjet stíhací jízdu, jejímž cílem by měl být zisk obou titulů. „Myslím si, že konstruktérský šampionát byl ve hře už před tímto závodem. V jezdeckém šampionátu jsme chtěli zachovat chladnou hlavu a soustředit se na to, že je to možné. Dokonce jsme o tom mluvili a podívali jsme se na to, co Vettel dokázal v roce 2013, a řekli jsme si, proč bychom nemohli udělat to samé?“ prozradil nadšený Andrea Stella.

Lando Norris by však měl napodobit spíše Sebastiana Vettela z roku 2012. Německý závodník tehdy ztrácel na Fernanda Alonsa 42 bodů a zbývalo mu sedm velkých cen do konce sezóny. V McLarenu budou muset tento výkon výrazně překonat, jelikož Lando ztrácí až 70 bodů.

Ve Wokingu se rozhodně neplánují vzdát a budou snít ve velkém. „Musíme si zachovat koncentraci a musíme myslet na to, že je to možné. Z výkonnostního hlediska byla neděle velmi povzbuzující. Na druhé straně se to však všechno odehrálo na trati, která velmi vyhovuje našemu autu, podobně jako Maďarsko. Dokonce i po Maďarsku jsme říkali, že na každém závodě by mohlo být první a druhé místo, ale nebylo tomu tak.“

„Neděle však výrazně překonala naše očekávání včetně těch ze soboty. Do jisté míry jsme měli velmi dobrou degradaci pneumatik, jelikož Lando v posledním kole závodu zajel nejrychlejší čas,“ připomněl Stella.

Red Bull v Nizozemsku sice jasně zaostával, ale před námi je ještě devět různorodých okruhů. Britská stáj počítá s tím, že až se kolotoč vrátí na rychlé tratě, Red Bull může opět udeřit.

„Nejsem si jistý, jak to bude z hlediska konkurenceschopnosti. Pokud pojedeme na trať, která patří do této rodiny okruhů, můžeme být sebevědomí, že podáme silný výkon; na tratích s vysokým přítlakem a dlouhými zatáčkami,“ vysvětlil Stella. „Na druhé straně, na tratích s velmi rychlými zatáčkami, jako je Silverstone, víme, že na takové konfiguraci jsou oni velmi silní.“

Na červencovou závodní trojici nesmíme zapomenout, stejně jako na to, jak tam byl Red Bull rychlý. „Kdybychom se vrátili do Rakouska, byli by tam rychlejší, protože v kvalifikaci měli výhodu čtyř desetin. Myslím si však, že díky vylepšením budeme konkurenceschopnější i tam, kde by byl Red Bull potenciálně rychlejší než my.“

„V Belgii jsme však přišli o příležitost zjistit, kdo by byl nejrychlejší na suché trati, protože kvalifikace proběhla na intermediálkách. Myslíme si však, že monopost v současné konfiguraci nebude stačit k tomu, abychom měli nejlepší auto na každém závodě. Proto plánujeme přinést ještě více vylepšení před koncem sezóny,“ avizuje italský inženýr.

Související zprávy

Diskuze