logo F1zpravy.czF1online.sk

Verstappenovi chybí odpovědi: Nevím, jak to napravíme…

Max Verstappen a Lando Norris
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 8. 2024

Red Bull nejenže ztratil svou dřívější dominanci, ale Formule 1 směřuje krůček po krůčku k dominanci McLarenu. Ztráta téměř 23 sekund na Landa Norrise v cíli nizozemského závodu není malá a rozhodně to není rozestup, který lze obvykle napravit nasazením jednoho upgradu. V tuto chvíli to však vypadá, jako by Red Bull ani nevěděl, jaká vylepšení má vlastně nasadit.

Když se Maxi Verstappenovi podařilo na startu opět překonat Landa Norrise, vypadalo to na další mizerné odpoledne pro McLaren. Jak se však ukázalo, anglický závodník měl v závodním tempu ještě větší převahu než v kvalifikaci. Bylo jen otázkou času, než překoná svého dobrého kamaráda na Red Bullu a zmizí v dálce. Přesně to se nakonec také stalo.

Stáj z Milton Keynes může být velmi ráda, že uhájila alespoň druhé místo, stejně tak musí děkovat Maxovi Verstappenovi, který je i podle komentátora televize Sky Martina Brundlea rozdílovým faktorem. Nizozemský závodník i v Zandvoortu maximalizoval výsledek a skončil na druhém místě, ale dnešek jen zvýšil nejistotu a otázky v garáži Red Bullu.

Domácí miláček dostal po závodě od reportérky televize Sky otázku, zda byl překvapen velikostí konečné ztráty na McLaren. „Nebyl jsem překvapen ze svého pocitu v autě,“ odpověděl Max. „Nedalo se s tím nic udělat. Ať jsem zkusil cokoli, a řekl jsem to i do vysílačky během závodu, auto nereagovalo na jakýkoli můj vstup.“

„Když jsem zatočil doprava, měl jsem pocit, že monopost okamžitě nezatočil doprava, nebo minimálně nezatočil podle mých představ. Je těžké pochopit, proč se to stalo a jak to napravíme, protože jediným pozitivem dnešního dne byl start,“ pokračoval zmateně nizozemský závodník.

„Velmi brzy v prvním stintu mi došlo, že Lando čeká na příležitost. Nepřinutil jsem pneumatiky pracovat a on mě předjel. Od té chvíle jsem se soustředil už jen na to, abych auto přivezl do cíle na co nejlepší pozici,“ dodal Max.

Ten vyhrál naposledy ještě ve Španělsku a toto byl jeho šestý závod v řadě bez vítězství. I když v boji o jezdecký titul není důvod k panice, v konstruktérském už Red Bullu zvoní na poplach. Co je však nejhorší, monopost RB20 se minimálně z vnějšího pohledu nezlepšuje, vždyť Verstappen dojel do cíle jen asi tři sekundy před Charlesem Leclercem na Ferrari, které v sobotu působilo naprosto bezradně.

„Je to už dost dlouho,“ odpověděl Verstappen na otázku, jak dlouho má v kokpitu takový pocit. „Samozřejmě, na některých tratích je to trochu horší a záleží na charakteru okruhu.“

„Není to snadné. Máme pár věcí, na které se zaměřujeme, a doufejme, že rychle dokážeme napravit situaci, ale to opravdu ukáže až čas,“ dodal nizozemský závodník.

Související zprávy

Diskuze