Hülkenberg ocenil telefonát od nejvyššího šéfa Audi: Bylo to příjemné
Vedení nově vznikajícího závodního týmu Audi se toto léto otřáslo. Andreas Seidl a Oliver Hoffmann jsou pryč a nahradil je Mattia Binotto, kterého v příštím roce doplní nový šéf závodního týmu Jonathan Wheatley. Ani jeden z těchto dvou však nepodepisoval smlouvu a nejednal s Nicem Hülkenbergem. Německý závodník se tak ocitl ve zvláštní situaci, ale podle jeho slov se na pracovním přístupu nic nemění.
I když Hulka do týmu angažovalo staré vedení, ani to nové nemůže pochybovat, že šlo o správný tah. Německý závodník má obrovské zkušenosti s budováním týmů, s bojem ve Formuli 1 (zejména ve středu pole) a prostředí v Hinwilu zná ze svých předchozích let.
I když ho nečekaná změna ve vedení překvapila – se Seidlem vyhrál v roce 2015 24 hodin Le Mans a právě on přilákal svého krajana do Audi –, nyní s tím už nic neudělá a musí to přijmout. Kromě toho se k problému postavil čelem sám generální ředitel Audi Gernot Döllner, který Hülkenbergovi osobně zavolal.
„Nevím posoudit, jestli to bylo důležité, ale určitě to bylo příjemné,“ přiznal před novináři německý závodník. „Ukazuje to respekt a také to, jak vážně to značka myslí. Neberou to na lehkou váhu. Dávají pozor a vidí, co se kolem nich děje. To je velmi dobré.“
Přestože se Nico postupně blíží ke konci kariéry, ještě má před sebou jednu velkou kapitolu s Audi. Ve věku 37 let je o šest let mladší než Fernando Alonso, který by chtěl pokračovat ještě minimálně dvě sezóny, což znamená, že Hülkenberg se s německou automobilkou může dočkat minimálně dílčích úspěchů.
„Není pochyb, že je to velká výzva. Odcházím do německého továrního týmu Audi, jsem německý závodník a celý projekt provází velká pozornost a velká očekávání. Nebude to jednoduché,“ přiznává Hulk.
„Na mém přístupu k práci a jeho definici se však nic nemění. Jdu tam se vším, co mám. Pokusím se co nejvíce přispět týmu a autu. Miluji svou práci a doufám, že kolektivně můžeme uspět,“ dodal německý závodník.
Na otázku, jak dlouho ještě dokáže pokračovat v kariéře, odpověděl jednoznačně. „Necítím se starý a nemyslím si, že se blížím k datu spotřeby. Nepřemýšlím o tom, beru to krok za krokem, sezónu po sezóně,“ prohlásil Hülkenberg odhodlaně.
„V tuto chvíli mám podle mě vše potřebné a dokud to platí, budu pokračovat tak dlouho, jak budu chtít. To je ta nejdůležitější věc v tomto sportu. Potřebujete někoho, kdo vás chce ve svém autě. Druhá věc je, jestli ještě udržím krok s mladými kluky. Pokud bych to nedokázal, pravděpodobně bych sám odešel. Ten den však ještě nepřišel a nevím, kdy by mohl přijít,“ dodal stále pilot Haasu.
- Štítky
- Audi
- Nico Hülkenberg