logo F1zpravy.czF1online.sk

S příchodem Binotta se restartují i ​​jednání o nové smlouvě, říká Bottas

Valtteri Bottas
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 8. 2024

Startovní rošt na příští rok se pomalu skládá. Carlos Sainz se rozhodl pro Williams, což znamená, že Audi a Alpine už nemají důvod čekat a mohou oznámit své „plány B“. Oba týmy usilovaly o služby španělského závodníka, ale neuspěly, což znamená, že musí zavolat jezdcům, které měli na telefonu spolu s ním. Týká se to i Valtteriho Bottase.

Finský závodník byl, podobně jako Sainz, v posledních měsících spojován s týmy Alpine, Audi a Williams. Poslední jmenovaný už má obsazené obě sedačky, takže otevřená zůstávají jen místa v Alpine, Audi a své plány s Danielem Ricciardem a Liamem Lawsonem zatím neoznámil ani Red Bull.

Na svůj ortel čekají Valtteri Bottas, Kuan-jü Čou, Kevin Magnussen, Mick Schumacher a spousta nováčků. Jack Doohan je spojován s místem v Alpine, Gabriel Bortoleto se objevil jako nečekaný kandidát na sedačku v Audi a také průběžný lídr F2 Isack Hadjar by uvítal, kdyby se o něm více mluvilo, jelikož má fantastickou sezónu. Kdo nakonec obsadí poslední tři volná místa ve středu pole?

Velkým favoritem na zisk jednoho z nich je také Valtteri Bottas. Finský závodník původně zamával Sauberu, ale jak se ukázalo, do Audi se jezdci nehrnou, a tak se finský závodník může dočkat prodloužení smlouvy. „Jednání se tak trochu restartují, protože jsme předtím komunikovali s Andreasem Seidlem a Oliverem Hoffmannem, zatímco teď to má na starosti Mattia Binotto,“ řekl finský závodník novinářům v Belgii.

„Určitě se tím změní několik věcí, takže si potřebujeme promluvit. Je to poněkud složitá situace, ale uvidíme,“ dodal Bottas.

Jsme zvědaví, jak dlouho bude nové vedení Audi čekat se svým rozhodnutím. V této chvíli skutečně nemusí spěchat. Na trhu zůstali prakticky už jen jezdci, kteří jsou ochotni čekat, jelikož Sauber je jejich poslední šancí na záchranu formulové kariéry. Binotto je Bottasovým šéfem už dnes, jelikož italský rodák nastoupil do Sauberu na začátku srpna.

„Mattia musí zjistit, jaké jsou slabiny týmu, jaké jsou jeho silné stránky a jaké jsou priority v krátkodobém i dlouhodobém horizontu. To bude chtít nějaký čas. Samozřejmě, některé skutečnosti jsou interní, ale víme, že v porovnání s velkými týmy nám stále chybí lidé,“ přiznal Bottas.

„Existují určité oblasti, na které se potřebujeme soustředit, nejen v továrně, ale také při zlepšování výkonnosti monopostu. V současnosti na tom nejsme tak, jak bychom chtěli. Potřebujeme vylepšení a potřebujeme se nastavit správným směrem,“ dodal Bottas.

Audi dalo jasně najevo, že o své jezdecké sestavě chce rozhodnout už letos. V sezóně 2025 dostanou jezdci příležitost sžít se s týmem a v roce 2026 bude mít nová tovární stáj potřebnou stabilitu a kontinuitu. Němci si jistě mysleli, že mezi jezdci bude o jejich projekt velký zájem, ale příšerné výsledky na trati spolu s problémy ve vedení vznikajícího týmu odradily největší hvězdy. Audi tak bude muset improvizovat.

„Je docela zřejmé, že všechna rozhodnutí v posledním roce nebo dvou směřovala k sezóně 2026. Vím, že to nebylo ideální a, bohužel, často jsem bojoval na chvostu startovního pole, ale mojí prací je vydat ze sebe to nejlepší a tlačit tým dopředu. Více nemůžu udělat. Doufám, že od této chvíle se situace stabilizuje a získáme jasné směřování,“ vzkázal s nadějí Bottas.

Související zprávy

Diskuze