logo F1zpravy.czF1online.sk

Leclerc: Poskakování skrývá naše pokroky

Charles Leclerc
© SF Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala13. 8. 2024

Z posledních Velkých cen bychom mohli nabýt dojmu, že Ferrari výkonnostně stagnuje. Podle Charlese Leclerca to ale není tak. Inženýrům na technickém oddělení se podařilo najít desetiny k dobru podobně jako konkurenci, jen je zatím kvůli poskakování nemohli ukázat veřejnosti.

Letošní sezónu Ferrari bychom mohli rozdělit na dvě poloviny: Před Velkou cenou Monaka se zdálo, že by monoposty z Maranella mohly útočit na Red Bull, ale následně se poměrně výrazně propadly.

„Před Monakem jsme přinesli několik vylepšení, která odpovídala našim očekáváním,“ říká o uplynulých měsících Charles Leclerc, kterého cituje italský motorsport.com. „Platforma se ukázala jako stabilní, což mně a Carlosovi pomohlo z ní dostat maximum.“

V Montrealu sehrály roli zejména jiné faktory — spolehlivost a strategie. „Ve Španělsku došlo k takovému zlomovému bodu. Když jsme něco nasadili na monopost, tak na číslech jsme to viděli, jak jsem vždy říkal. Zároveň to byl ale spouštěč poskakování, se kterým jsme se trápili. Konkrétně na mé straně jsem na posledních čtyřech závodech byl s nastaveními velmi agresivní, protože jsem se snažil najít nějaké řešení.“

„Vždy jsem cílil i na ty poslední setinky sekundy. Myslím si, že tento přístup se vyplácí, když věci fungují, jak mají. Když však máte auto, které například poskakuje, nemůžete jet příliš blízko limitu, protože auto dělá nepředvídatelné věci. Musíte si nechávat větší rezervu. Vím, že já jsem trochu… nepasuje to k mému stylu, takže když se objeví takové věci, tak na to více doplatím,“ vysvětlil své horší výsledky.

Monačan také poznamenal, že kvůli tomuto experimentování s nastaveními se mnohdy stalo, že v kvalifikaci auto takříkajíc nepoznával. „Jezdil jsem s nastaveními, která jsem před kvalifikací nikdy nevyzkoušel. Tím jsem se vystavil riziku, že udělám chyby.“

Ferrari takto hledalo nastavení i loni a přineslo to ovoce. Leclerc věří, že se letos zopakuje totéž. „Vzpomínám si, že loni jsme měli dva takové závody. Začalo to v Zandvoortu, kde jsme se rozhodli, že dobře, v Zandvoortu možná nebudeme mít nejlepší závod, ale chceme se toho naučit co nejvíce, abychom následně byli lepší.“

„Jsem si jist, že tím samým procesem jsme si prošli na posledních třech-čtyřech závodech. Negativem však je, že jsme přišli o tři nebo čtyři závody na rozdíl od loňských dvou. Věřím však, že díky tomu do větší hloubky pochopíme, co se děje. Se sebevědomím říkám, že jsme se toho hodně naučili,“ prohlásil vítěz závodu v Monaku.

Riskování s nastaveními má však svou příčinu: Poskakování v rychlých zatáčkách, které se Maranello pokusilo minimalizovat představením nové podlahy v Maďarsku. Po letní přestávce míříme do Zandvoortu, který bude dobrým testem toho, co se Ferrari naučilo.

Podle Leclerca extrémní nastavení nepřekryla rychlost Scuderie, ale samotné poskakování. „Nemyslím si, že to by byl náš hlavní problém na posledních pár závodech. Spíše jsme se snažili auto dostat do úplných extrémů, abychom z toho něco získali a poučili se. To byl hlavní důvod za nedostatečnými výkony z posledních Velkých cen.“

„Z většinového hlediska to připíšu poskakování. Poskakování způsobilo nekonzistentnost, kterou jsme viděli na posledních závodech, a proto jsme se trápili více než do té doby,“ uzavřel pilot Ferrari.

Související zprávy

Diskuze