logo F1zpravy.czF1online.sk

Stella slibuje nasazení vylepšení: Naposledy jsme něco velkého přinesli do Miami

Oscar Piastri
© LAT Images/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 8. 2024

McLaren disponoval ve druhé čtvrtině sezóny nejrychlejším monopostem. I když Lando Norris a Oscar Piastri nebyli jediní, kteří narušili hegemonii Red Bullu, jejich balík se ukázal jako nejvyváženější a nejefektivnější. Tato skutečnost prý trochu překvapila šéfa stáje Andreu Stellu, podle něhož McLaren nasadil poslední velký balík vylepšení ještě začátkem května v Miami.

Technické oddělení stáje z Wokingu je to poslední, které má během letní přestávky o čem přemýšlet. Inženýři kolem čtyřlístku Rob Marshall, Neil Houldey, Peter Prodromou a Mark Temple postavili monstrum a McLaren byl v prostřední části sezóny nesmírně rychlý na všech typech okruhů, zřejmě rychlejší než jeho piloti, stratégové a celá provozní stránka týmu.

Dámy a pánové ve Wokingu však v práci nekončí a podle jejich šéfa chystají na podzimní část sezóny další novinky. „Když se podíváte na tabulky s vylepšeními, které FIA dodávají samotné týmy, tak Red Bull přinesl na trať více nových dílů než my,“ prohlásil Andrea Stella před novináři v Belgii. „Já můžu mluvit jen za McLaren. Zdá se, že nyní je správný čas, abychom využili náš vývoj. Očekávám, že ve druhé polovině sezóny nasadíme vícekrát nové díly.“

„Svým způsobem jsem překvapen, že jsme byli tak konkurenceschopní, vezmeme-li v úvahu, že od Miami jsme vlastně na trať nepřinesli mnoho novinek. Samozřejmě, v Miami jsme nasadili velký balík vylepšení, ale ve druhé polovině roku jich přijde ještě několik,“ slibuje italský inženýr.

Je však pravda, že Stella vynechal vylepšené přední křídlo, které inženýři připravili do Rakouska a také z pohledu na čísla přineslo zlepšení v pomalých zatáčkách. Nelze tedy říci, že by kluci ve Wokingu čekali na další přelomový balík, ale i oni svůj monopost neustále vylepšují.

Zdá se, že vše je nachystáno na těsný finiš v boji o Pohár konstruktérů. Pro McLaren by bylo ideální, kdyby na podzim převzal iniciativu a potrápil Red Bull nejen v týmovém srovnání, ale také dostal oba své jezdce před Maxe Verstappena a umožnil jim výrazněji snížit ztrátu.

„Myslím si, že jsme tak v polovině cesty. Jsem si jistý, že na tratích s vyšším přítlakem je naše auto v dobré pozici a zvláště po aerodynamické stránce dělá přesně to, co od něj chceme,“ říká optimisticky Stella.

„Neprovedli jsme však mnoho vývoje s balíkem na rychlé tratě. Nejsem proto překvapen, že jsme v Belgii nebyli tak konkurenceschopní jako v Maďarsku. Stejně tak není překvapením, že navzdory stejné nebo o něco lepší maximální rychlosti jsme ve Spa stále dost ztráceli ve druhém sektoru. Znamená to, že pokud chceme rychlost na rovinkách, musíme se vzdát poměrně velkého množství přítlaku. Doufám, že v budoucnu dotáhneme naši snahu o efektivnější auto do úspěšného konce,“ uzavřel šéf McLarenu.

Související zprávy

Diskuze