logo F1zpravy.czF1online.sk

Leclerc odjíždí na prázdniny zklamaný: Naše ztráta je příliš velká

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík28. 7. 2024

Ferrari nevypadalo v úvodním stintu na Velké ceně Belgie vůbec špatně. Charles Leclerc si udržel vedení v prvním kole a později držel krok s Lewisem Hamiltonem. V pozdější fázi závodu se však přece jen potvrdila výkonnostní převaha Mercedesu a McLarenu, což značně roztrpčilo čtvrtého v cíli Charlese Leclerce.

Přestože je čtvrté místo lepší výsledek, než si Ferrari před startem víkendu myslelo, monopost SF-24 jednoznačně nestačil na Mercedes, McLaren a ani Red Bull Maxe Verstappena. Nizozemský závodník v závěru útočil na Leclerca, ale nedokázal jej předjet. Čtvrté místo se ztrátou 8,5 sekundy na vítěze nevypadá na papíře nejhůře, ale to pilota Ferrari ani trochu neutěšilo.

„Zkrátka jsme nebyli dostatečně silní,“ přiznal Leclerc po závodě pro televizi Sky. „Na středně tvrdých pneumatikách to bylo složité a nejlepší gumy dnes byly určitě hardy. Zdálo se, jako kdyby se tvrdé pneumatiky během stintu zlepšovaly, což jsme rozhodně také neočekávali.“

„Udělali jsme vše správně, optimalizovali jsme náš balíček, což byl před víkendem i náš cíl. Je zklamání, že Mercedes, který měl být podle nás v závodním tempu výkonnostně na naší úrovni, měl nad námi také převahu. Rychlost Red Bullu a McLarenu naplnila naše očekávání,“ zhodnotil Leclerc aktuální rozložení sil ve startovním poli.

Ferrari asi nemohlo v Belgii udělat nic lépe – „jen“ postavit rychlejší auto. Charles po mokré kvalifikaci startoval z pole position, udržel se v čele do třetího kola a neudělal žádnou velkou chybu. Ztráta 8,5 sekundy na vítěze je tedy to nejlepší, v co mohlo Ferrari doufat. Před stájí z Maranella leží podle monackého závodníka velký úkol.

„Jednoduše potřebujeme lepší rychlost,“ konstatoval Leclerc. „Přesně to nám v současnosti chybí. V posledních čtyřech nebo pěti závodech jsme neoptimalizovali naše bodové zisky, protože jsme potřebovali pochopit naše problémy.“

„Myslím si, že jsme jim porozuměli velmi dobře a pracujeme na něčem, co by nás jich zbavilo. V každém případě, směrem do budoucna se nepotřebujeme jen zbavit našich problémů, ale také musíme zlepšit naši rychlost. Nějakou získáme už jen tím, že se zbavíme faktorů, které nás v posledním období limitovaly, ale potřebujeme najít i něco navíc. V současnosti je naše ztráta příliš velká,“ zhodnotil situaci Ferrari monacký závodník.

Související zprávy

Diskuze