V McLarenu nastavili auto na závod: Věděli jsme, že v kvalifikaci za to zaplatíme
Více, či méně přítlaku do Spa? Toto je každoroční bolehlav týmů na belgické trati a dvojnásob to platí, když meteorologové hlásí počasí jako tento víkend. Většina týmů zvolila rychlost na rovince a zkompromitovala své šance nejen v technickém prostředním sektoru, ale také v mokré kvalifikaci. Patřil k nim i McLaren, a proto šéf týmu Andrea Stella nepanikaří ani po méně lichotivém sobotním výsledku.
McLaren si zvolil rychlost na rovinkách, což ve Spa bývá preferovaná volba. Naopak Red Bull nasadil oběma pilotům větší zadní křídla. I když to zní paradoxně, Maxi Verstappenovi to v neděli může pomoci při postupu vpřed. V technickém druhém sektoru se totiž dokáže přiblížit a připravit si útok na rovinku Kemmel. Nevýhodu slabší rychlosti na rovinkách může eliminovat výhoda DRS.
Problém může nastat, když se před Verstappenem zformuje DRS-vláček. Ten může Red Bullu s velkým zadním křídlem pořádně zkomplikovat život. V mokré kvalifikaci však jemu i Pérezovi hodně pomohlo. Na vodě chcete přítlak a Max z této výhody těžil. Naopak, soupeři většinou zvolili méně přítlaku a větší rychlost na rovinkách.
„Nechtěli jsme zkompromitovat naše nastavení, protože jsme věděli, že v neděli budeme potřebovat maximální rychlost,“ řekl pro televizi Sky šéf McLarenu Andrea Stella. „Byli jsme připraveni, že v kvalifikaci za to trochu zaplatíme, ale chtěli jsme co nejlepší auto na neděli do suchých podmínek.“
„Momentálně každá předpověď počasí hovoří o suchém závodě. Chtěli jsme se proto ujistit, že nepostavíme auto, díky kterému budeme v sobotu za hrdiny, ale nedokážeme z něj těžit v neděli,“ vysvětlil italský inženýr.
Nezapomínejme, že Spa není Maďarsko. Na této trati se dá předjíždět a McLaren se v pátek ukázal jako nejsolidnější balíček. Kvalifikační výsledek možná není ohromující, ale kdo ví, jak to bude vypadat v závodě po takových pěti či deseti kolech – nebo ještě důležitěji po čtyřiceti čtyřech kolech.
„Na žádné trati se nepředbíhá snáze než ve Spa. Závodu bude dominovat chování pneumatik, takže si nemyslím, že pozice na startu sehraje podstatný faktor. Důležitý je výsledek v cíli, manažování pneumatik a potenciál auta na rovinkách. Spojení těchto faktorů nám může přinést dobrou neděli,“ řekl Stella.