logo F1zpravy.czF1online.sk

Leclerc je „relativně spokojený“ s výsledkem, ale s nápravou problémů to nevidí růžově

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík21. 7. 2024

Ferrari v Maďarsku porazilo Red Bull. Před několika týdny by toto hodnocení vyvolalo u fanoušků Scuderie velkou radost, ale v tuto chvíli nemají v Maranellu důvod k oslavě. Ano, výsledek v Maďarsku není dalším selháním, ale i pilot stáje Charles Leclerc zchladil jakékoli optimistické hodnocení.

Závodní tempo monopostu SF-24 vypadalo poměrně nadějně. Leclerc se dokázal v rozhodujících fázích držet Mercedesu a Red Bullu, ale není zcela jasné, do jaké míry se jedná o reprezentativní obraz.

Monacký závodník skončil v Budapešti čtvrtý, Carlos Sainz šestý, což není nejhorší výsledek s ohledem na poslední týdny. Charlesovi pomohl kontakt Lewise Hamiltona s Maxem Verstappenem a byl se svým Ferrari dost vysoko, aby vytěžil z případných incidentů. Jeho Ferrari však beztak ztratilo na McLaren dvacet vteřin a toto číslo by bylo ještě vyšší, kdyby v závěru nemusel Lando Norris „čekat“ na Oscara Piastriho.

„Jsem relativně spokojený, i když nikdy nejsem spokojený se čtvrtým místem. Přijeli jsme sem s tím, že musíme maximalizovat bodový zisk a výkonnost auta. Myslím si, že dnes se nám to podařilo a s tím jsem spokojený,“ řekl Leclerc po závodě pro F1 TV.

„Na druhou stranu však nejsem spokojený s výkonností, McLaren je dost daleko před námi, i když jsme k Red Bullu byli blíž, než jsme očekávali. Řekl bych, že jsme měli docela dobré závodní tempo, ale zůstali jsme trochu zaseknutí, protože na této trati se těžko předjíždí,“ dodal monacký závodník.

Maďarsko měla být trať, která bude vyhovovat červeným monopostům. Fred Vasseur po sobotě odhodlaně prohlásil, že auto neposkakuje, ale do jaké míry se na tom podílejí kroky týmu? Leclerc očividně nebyl nadšený a zůstal nohama na zemi.

„Spa bude skutečný test našich problémů z posledních několika závodů. Mám pocit, že jsme tento víkend udělali malý krok vpřed, ale tato trať neodhalila naplno slabiny našeho monopostu, takže si počkejme na Spa a tam se ukáže, jestli jsme udělali pokrok,“ řekl Leclerc.

Kromě toho je zde stále otázka, zda tým skutečně maximalizoval svůj výsledek v Maďarsku. Ferrari bylo odvážné a pokusilo se o undercut na Verstappena, ale to znamenalo, že Leclerc musel strávit v posledním stintu třicet kol na středně tvrdých pneumatikách. Jeho pozdější souboj s pilotem Red Bullu ukázal, že to přece jen bylo příliš brzy.

„Ano, myslím si, že jsme měli tempo na pódium, ale nezapomínejme, že v Budapešti se těžko předjíždí, takže nevím… Když jsem vystoupil z auta, měl jsem pocit, že jsem mohl zůstat s Maxem na trati a možná by mi to pomohlo na konci závodu. Nemyslím si však, že jsme mohli udělat víc. Závod jsme zvládli dobře,“ řekl Leclerc pro Sky.

Před mikrofonem britské televize však poskytl o něco pochmurnější vizi směrem do budoucna. Jistě, Ferrari musí počkat do Spa, ale tam Ferrari nepřijde se zázračným lékem, který smaže dvacetisekundovou ztrátu na McLaren. I když Maďarsko přineslo pozitiva, Leclerc zhodnotil dost pochmurně současnou situaci svého týmu.

„Může být dnešní závod okamžikem obratu? Přijeli jsme sem se specifickými cíli, což je podle mě jediné pozitivum tohoto víkendu. Loni jsme měli řešení v rukou a dokázali jsme to rychle napravit. Bohužel, v letošním roce je situace odlišná. Náprava si vyžádá více času a nemyslím si, že v autě je něco, co nám pomůže vyřešit současné problémy. Je mi líto, že to říkám, ale na zlepšení si musíme počkat,“ řekl Leclerc.

Související zprávy

Diskuze