logo F1zpravy.czF1online.sk

Marko: Pérezovi by se toto nemělo stát ve výjezdovém kole

Sergio Pérez
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala15. 7. 2024

Očekávání od Sergia Péreze jsou stále nižší. Kdysi se formulová veřejnost nadála, že by Mexičan mohl být zdatným soupeřem pro Maxe Verstappena, dnes všichni pozorně sledují, zda vůbec skončí v nejlepší desítce. V Silverstone si zase celý víkend pokazil v kvalifikaci po chybě, která by se mu „neměla stávat“.

Na piloty Red Bullu by měly být kladeny vysoké nároky. V monopostu, který poměrně jasně vede konstruktérský šampionát, by měl každý útočit na pódia. Sergio Pérez často neútočí ani na první desítku, ale v Milton Keynes se z toho příliš nestřílí. Kdyby se střílelo, Pérez by už na vlastní kůži zažil, jak se před ním mohli cítit Pierre Gasly a Alex Albon.

Ve Velké Británii opět chyběl v nejlepší desítce, což znamená, že z posledních šesti soutěžních víkendů si odnesl jen patnáct bodů. Do jisté míry by mu Red Bull mohl prominout poslední vystoupení a přimhouřit oko nad nehodou v kvalifikaci, kdyby v ní došlo uprostřed ostrého pokusu. V zatáčce Copse však vyjel mimo trať a zahrabal se do štěrku už ve svém výjezdovém kole.

„V kvalifikaci to byla se Sergiem Pérezem katastrofa. Podmínky byly náročné, ale nemělo by se mu stát, že ztratí kontrolu nad autem ve výjezdovém kole, protože má spoustu zkušeností,“ napsal Helmut Marko ve svém sloupku pro Speedweek. „Už měl po závodě, protože když startujete z devatenáctého místa, tak toho moc nezmůžete. Toto je na jeho tričku. V závodě neměl ideální strategii, ale jedna věc vede k té druhé…“

Kdyby se psala sezóna 2023, červení býci by se nemuseli bát toho, že by jim konstruktérský titul mohl ujít. V této sezóně to ale už Max Verstappen sám nezvládne jako před rokem. Mistr světa z roku 2009 si proto myslí, že už tento víkend na Hungaroringu může být rozhodující.

Podle Jensona Buttona bude toto jedním z kritérií, která rozhodnou o jeho budoucnosti potenciálně už po VC Maďarska.

„Myslím si, že pokud na následujícím závodě neboduje, tak ho brzy budou muset vyhodit z auta a posadit do něj někoho jiného,“ prohlásil Jenson Button, bývalý týmový kolega Sergia Péreze ze sezóny 2013. „Je to tvrdé a vím, že pro jezdce to není dobrý pocit. Je to hrozný pocit, ale pro ně je šampionát důležitý.“

Pierre Gasly se částečně umí vžít do pocitů Sergia Péreze, který je podle něj „pod velkým tlakem“. Tlak narůstá vždy, když jezdci nevyjde celý víkend, ale důležité je se hned při další příležitosti vrátit do formy, což se Pérezovi vůbec nedaří.

„Jeho problém spočívá v tom, že nemá cit pro své auto. Když se v autě cítíte být silní a z nějakého důvodu vám jeden víkend nevyjde, tak na ten další jste zpátky, máte dobrý pocit, zajedete dobrá kola a už na to ani nepomyslíte,“ vysvětluje Pierre Gasly.

Pro Péreze je však důležité mít sebevědomí. Problém je v tom, že každý víkend si jej sráží buď sám, nebo je za to zodpovědný monopost. „Zdá se, že z auta nedokáže vyždímat výkony. Nevím, jestli to souvisí s ním nebo s týmem, ale je jasné, že buď na jedné, nebo na druhé straně něco chybí.“

Související zprávy

Diskuze