logo F1zpravy.czF1online.sk

Stella připouští dvě selhání a mluví o „chamtivém“ McLarenu

Lando Norris
© LAT Images/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala8. 7. 2024

McLaren je nové Ferrari, alespoň z hlediska strategických rozhodnutí. Papájoví měli v týmu dva velké kandidáty na domácí vítězství, ale nakonec se jim podařilo odstavit oba. Šéf týmu Andrea Stella přiznal, že McLaren měl ve dvou případech jednat jinak.

Když začínalo pršet a Oscar Piastri procházel zatáčkou Stowe, měl náskok přibližně 29 sekund před Maxem Verstappenem, který už přezul na intermediálky a dostal za to pochvalu od inženýra. McLaren zřejmě počítal s tím, že 29 sekund bude stačit na zastávku včetně nějaké rezervy na další kolo. V té chvíli se však už nedebatovalo o tom, jestli je správný čas přezout. Ten jednoznačně nastal.

Na boxové zídce spíše zkoumali, zda více času ztratí při dvojité zastávce nebo v extra kole. Mercedes přečetl situaci správně, McLarenu takový přehled chyběl. Místo toho, aby Piastri ztratil tři sekundy a jednu pozici, přišel o téměř 20 sekund a čtyři příčky.

„Byly to těžké proměnlivé podmínky a museli jsme přijmout řadu rozhodnutí. Mnohé z nich byly správné, ale ve dvou případech bychom to udělali jinak,“ připustil šéf týmu Andrea Stella. „Musíme uznat, že odjet s Oscarem o jedno kolo více před přezutím na intermediálky znamenalo ztratit spoustu času. Nechtěli jsme ztratit čas při dvojitém pitstopu, ale při zpětném pohledu to vypadalo jako správné rozhodnutí.“

V dalším interview italský inženýr uznal, že svou roli sehrála i „chamtivost“. „Byli jsme trochu chamtiví, protože jsme nechtěli akceptovat, že při dvojité zastávce ztratíme čas. Někdy zkrátka musíme být trpěliví a akceptovat časovou ztrátu, ale udělat tu správnou věc místo toho, abychom doufali, že nás extra kolo nebude stát tak moc času. Zejména ve chvíli, kdy už poměrně stabilně pršelo.“

Inu a nakonec Norrisovo obutí na měkké pneumatiky. Člověk měl u vysílačky Willa Josepha pocit, že se na boxové zídce objevili inženýři Ferrari a báli se přijmout rozhodnutí, aby něco nezkazili, a tak to nechali na jezdci. V tu chvíli už přitom nešlo o pocity, jako je tomu při přezouvání na intermediálky nebo na sliky v hraničních situacích. Všichni byli přesvědčeni o tom, že je třeba přezout na sliky, jen si bylo třeba vybrat ty správné. McLaren měl navíc jako jediný k dispozici mediumky, ale tuto výhodu vyhodil ven oknem.

„To druhé rozhodnutí se týká Landa. Na konci jsme měli obout mediumky a ne kopírovat Lewise,“ už zná správnou odpověď Stella. „Na konci by to bylo jistější a byli bychom konkurenceschopnější. I kdyby byl Lewis po zastávce vpředu, tak na konci závodu bychom měli šanci na konzistentnější směsi.“

Pokud je tým přesvědčen o něčem, měl by to prosadit. „V Piastriho případě nezůstat o jedno kolo déle a v Landově případě obout mediumky, to měla být rozhodnutí boxové zídky. Bereme za to zodpovědnost. Piloti už i bez toho mají v kokpitu poměrně rušno, aby auto udrželi na trati. Boxová zídka má více informací a je na nás, abychom přijímali taková rozhodnutí.“

Související zprávy

Diskuze