logo F1zpravy.czF1online.sk

Leclerc je ve Ferrari bezradný: Už je toho příliš

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala7. 7. 2024

Po závodě v Silverstonu si řada jezdců může ťukat na čelo a ptát se svého týmu, co to vyváděl. Nikdo však na to nemá větší právo než Charles Leclerc, kterému opět závod pokazilo katastrofální rozhodování boxové zídky. Je otázné, dokdy to Monačan dokáže takto statečně snášet. Jeho pohár trpělivosti se naplňuje.

Leclerc si svou část práce v úvodu závodu splnil a hned v prvním kole získal tři příčky. Potom ho však poměrně zbrkle povolal do boxů tým a nasadil mu intermediální pneumatiky. Ukázalo se, že se krutě zmýlil při interpretaci radarových snímků.

Zatímco zbytek první desítky zůstal na suchých pneumatikách, Leclerc přišel o 20 vteřin kvůli zbytečnému pitstopu, a k tomu ho o přibližně 14 vteřin na kolo obíraly intermediálky na suché trati. Když skutečně začalo pršet, byly už tak ojeté, že musel přezout zase. To však už ztrácel jedno kolo a stejně jako v Kanadě se rozloučil s nadějí, že získá nějaký bod.

“Na základě informací, které jsem měl v autě, jsem byl přesvědčen, že to jsou správné pneumatiky,” prozradil Charles Leclerc, na kterém bylo jednoznačně vidět obrovské zklamání. “Slyšel jsem, že déšť dost sílil a v dalším kole mělo začít hustě pršet. Ten hustý déšť však přišel o osm kol později. Když jsme zastavili, tak ve skutečnosti právě přestalo pršet.”

“Osm kol na trati nebyla žádná voda, takže jsme intermediálky zničili a museli jsme znovu zastavit,” znechuceně kroutil hlavou. “Opět to byla těžká neděle a den, na který budu chtít zapomenout.”

Po Velké ceně Monaka se zdálo, že Ferrari by mohlo útočit na titul. Charles Leclerc však během posledních čtyř víkendů nasbíral jen dvanáct bodů a v Poháru jezdců ho už poměrně jasně předjel i Lando Norris, který dokonce v Rakousku vypadl.

“Nemám dobrý pocit. Už je toho příliš, bylo to moc závodů. Já už ani nevím, co mám k tomu říkat, když sem přijdu,” doslova sršela beznaděj z Charlese Leclerca v mixzóně. Poslední čtyři víkendy označil za “noční můru”. “Jako tým se musíme restartovat, ale vždy se najde nějaký jiný důvod, proč to nezapadne do sebe. Proto je to ještě náročnější analyzovat a posunout se dopředu. V Budapešti se to všechno pokusíme dát dohromady.”

“Určitě si musíme popovídat s týmem o rozhodovacím procesu a pochopit, co umíme zlepšit, abych měl více informací nebo lepší informace v kritických chvílích, jako byla tato. Snad na základě toho se do budoucna budeme rozhodovat lépe,” neztrácí naději pilot Ferrari.

Kdyby byla strategie jediným aktuálním problémem Ferrari, ještě by se to dalo nějak snést. Italský tým má ale problémy i se svým monopostem. Se španělským balíčkem se vrátilo i poskakování. Zbývá věřit, že měsíce vývoje nebyly zbytečné.

“Po takovém dni se těžko hledají pozitiva,” připustil Charles Leclerc. “Ocitli jsme se v obtížné situaci. Vylepšení nám přinesla očekávaná čísla, ale na druhé straně na rychlých úsecích i poskakování. Na takové trati jsme se rozhodli, že bude lepší mít o něco méně výkonu, ale lepší konzistentnost. Myslím si, že to byla správná volba.”

“Budeme analyzovat nasbíraná data z našich dvou balíčků a pokusíme se pochopit, jestli nám něco neušlo. S poskakováním to však bylo lepší, takže konzistentnost byla lepší,” uzavřel neděli v Silverstonu.

Související zprávy

Diskuze