Stella si stojí za svým: Red Bull a Max to nepotřebovali
Zatímco Lando Norris volil na adresu incidentu s Maxem Verstappenem v Silverstonu podstatně mírnější slova než v Rakousku, vedení britského týmu stojí za svými vyjádřeními. Andrea Stella by nic neměnil na tom, že by si Red Bull a Max mohli takové věci odpustit.
Andrea Stella bezprostředně po závodě minulého týdne mimo jiné konstatoval, že incident byl důsledkem nevyřešených záležitostí ještě ze sezóny 2021, a Red Bull i Verstappen by si takový přístup mohli odpustit.
„Hned po závodě jsem se vyjádřil, že chovám k Red Bullu i Maxovi velký respekt, ale tohle dělat nepotřebují. Toto moje vyjádření nadále platí,“ řekl Andrea Stella v Silverstonu.
Red Bull pochopitelně spustil po Rakousku krizovou komunikaci, když se k tématu obšírně vyjadřovali jak Christian Horner, tak Helmut Marko. Horner téměř okamžitě přišel s teorií, která měla až konspirační nádech. Vinu viděl na straně Landa Norrise, který se podle něj snažil něco vyprovokovat, protože mu hrozil pětisekundový trest za traťové limity.
Red Bull si svého nizozemského šampiona opět plně zastal, prakticky jako během celé jeho kariéry v F1. „Pokud bychom viděli, že naši piloti vybočují z rámce korektního závodění, pomohli bychom jim pochopit, že to nebylo správné. Nezastávali bychom si je za každou cenu. My chceme jen dostat zpět to, co si zasloužíme, neboli závodění v mezích pravidel a s respektem. Víme, že na trati je to těžké, ale toto vyžadujeme od našich jezdců,“ pokračoval Andrea Stella, který také prohlásil, že Verstappen měnil směr na brzdách podle dat z telemetrie, kterou má Woking k dispozici.
McLaren si tak stěžoval nejen na samotný incident, ale také na změnu směru jízdy Maxe Verstappena při bránění své pozice. Právě toto je tenký led, na který vstupujeme – co je ještě tvrdá, ale férová obrana, a co je už mimo pravidla? Nikdo z nás nechce vidět jen předjíždění na rovince přes DRS, v paměti totiž zůstávají zrovna pěkné souboje.
Na druhé straně je při nich třeba se držet v jistých mezích. Stella je spokojený s tím, co slyšel od zástupců FIA. „Jsme spokojeni, protože FIA vyjádřila svůj názor na to, co se událo. Jejich názor jen potvrzuje to, co jsme tvrdili po závodě. Přímo během velké ceny však nevíte, jak tým hodně ovlivnit, protože nekomunikujete přímo s komisaři. Náš pohled však FIA potvrdila, a určitě si ho interně projde, a snad i upraví svou interpretaci.“
Vzpomínáte si na Monzu 2019? Charles Leclerc se tehdy velmi tvrdě a nakonec úspěšně bránil před Lewisem Hamiltonem, kterého jednou i vytlačil mimo trať. Kolize tehdy také visela ve vzduchu, a FIA zareagovala černobílou vlajkou pro Monačana. K žádnému kontaktu později nedošlo.
„Všichni jsme dospěli k závěru, že Max měl dostat alespoň varování, ne-li černobílou vlajku. Toto mohlo zabránit eskalaci, která vedla ke kolizi,“ uzavřel Andrea Stella.