logo F1zpravy.czF1online.sk

Počasí nehraje Ferrari do karet. Leclerc má obavy, že testy bude třeba odložit

Charles Leclerc
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala4. 7. 2024

Nejnovější balíček Ferrari ze Španělska nepřinesl takové zisky, jak očekávali fanoušci italské stáje. V pomalých zatáčkách možná pomohl zvýšit výkonnost monopostu, ale v těch rychlých se vrátilo poskakování. Scuderia proto potřebuje co nejdříve porovnat starou specifikaci auta s novou. Počasí jí stoprocentně nepřeje.

Okruh v Silverstonu je pro testování výkonnosti monopostu v rychlých zatáčkách jako stvořený. Scuderia bude moci prozkoumat svůj nový balíček i všechny problémy, které se zmiňovaly během posledních dvou víkendů; kvůli poskakování inženýři nemohou dostatečně snížit světlou výšku auta, což má zase negativní vliv nejen na množství přítlaku, ale také na maximální rychlost.

Carlos Sainz podle deníku Gazzetta dello Sport byl začátkem týdne na simulátoru v Maranellu a týmu doporučil, aby novou podlahu obrazně řečeno „nechal doma“. Španěl se totiž na simulátoru cítil lépe ve staré než v nové specifikaci. Proto měly být páteční tréninky a srovnávací jízdy v reálných podmínkách tak důležité.

„Na autě nemáme žádné novinky, ale bude to velmi užitečné, pokud nebude pršet. V tuto chvíli to ale vypadá tak, že zřejmě bude pršet,“ řekl Charles Leclerc. Kdyby nepršelo, inženýři by během následujících dvou týdnů před Belgií mohli analyzovat data a pracovat na řešení.

V opačném případě budou mít prázdné ruce. „Pokud bude pršet, tak možná budeme muset odložit na následující závod tyto testy, které jsme chtěli udělat na obou monopostech, abychom si potvrdili pár věcí.“

Papírově by auto s novými komponenty mělo fungovat, prohlašují zástupci Ferrari. Pokud se však týmu nedaří nalézt taková nastavení, při kterých bude možné tento extra potenciál využít i přímo na trati, tak to bude pro Scuderii jen slabá útěcha.

„Stále se snažíme přijít na to, jak bychom měli nastavit monopost, abychom z těchto novinek vyždímali maximum potenciálu,“ vysvětluje Leclerc. „Už mnohdy jsem řekl, že vidíme čísla, která jsme od tohoto vylepšení očekávali. Vylepšení tedy funguje tak, jak by mělo. Jde spíše o to, jak s autem pracujete, abyste optimalizovali čísla, která vidíte. Zatím se nám to zcela nepodařilo, takže na tom nadále pracujeme.“

Související zprávy

Diskuze