Leclerc byl na cestě za velkým zlepšením a pak to pokazil: Jen a jen moje chyba
Ferrari vstoupilo do rakouské kvalifikace s výrazně pozměněným nastavením. Ukázalo se, že inženýři odvedli dobrou práci a posunuli monopost dopředu. I když to vzhledem k průběhu sprintové kvalifikace a sprintu zní trochu překvapivě, Ferrari mělo rychlost na druhou řadu. Charles Leclerc v ní i průběžně byl, ale následně udělal velkou chybu a připravil se o skvělé umístění.
Monacký závodník v kvalifikaci chytal zajíce za ocas. V Q1 pro jistotu nasadil další čerstvou sadu měkkých pneumatik. Nakonec ji nepotřeboval a svůj pokus ukončil předčasně. V Q2 se zopakoval stejný scénář, takže Leclerc šel do Q3 s jednou čerstvou a jednou poněkud použitou sadou pneumatik.
Vypadalo to však dobře. Po prvním pokusu na lehce použitých softech držel čtvrté místo, následoval druhý na zcela čerstvých gumách a fantastický první sektor, ale pak přišla chyba – ne první ze strany Charlese v posledních týdnech. „Zašel jsem trochu za limit,“ konstatoval Leclerc.
„Bohužel, při druhém pokusu v Q3 jsem neodvedl dobrou práci. První a třetí zatáčka byly velmi dobré, tuším, že jsem zrychlil o tři desetiny ve srovnání s mým prvním kolem. Měl jsem velkou sebedůvěru. Ve čtvrté zatáčce jsem zkusil brzdit o něco později, podobně jako v první a třetí, a okamžitě se mi zablokovaly přední pneumatiky,“ lituje monacký závodník.
„Ztratil jsem tam tři desetiny. V šesté zatáčce jsem vsadil všechno na jednu kartu a přehnal jsem to. Dále jsem na to tlačil a v deváté zatáčce jsem ztratil kontrolu nad autem. Kolo jsem však ztratil ve čtvrté zatáčce, protože když přebrzdíte pneumatiky, jen těžko získáte zpět ztracenou přilnavost,“ řekl Monačan.
Ten přijal zodpovědnost za neúspěch. „Dnes to byla jen moje chyba. První kolo v Q3 bylo dobré s ohledem na použité pneumatiky. Ve druhém pokusu jsem však neodvedl dobrou práci,“ dodal Leclerc.
Ferrari před startem kvalifikace provedlo zásadní změny nastavení a vyplatilo se. Carlos Sainz ovládl Q1 a Leclerc mohl se třemi desetinami pomýšlet na druhou řadu. Scuderia a její piloti však opět neudělali všechno dokonale, i když zlepšení výkonnosti se podle Leclerca počítá. „Jsem docela spokojen se zlepšeným vyvážením a pocitem v autě. Škoda, že jsem nepotvrdil náš potenciál v Q3,“ poznamenal.
„Neexistuje žádná výmluva pro můj dnešní výkon, zkrátka jsem v Q3 neodvedl dobrou práci. Celkově je to ovšem pro nás složitý víkend. Po sprintu jsme museli hodně výrazně změnit auto, takže jste se potřebovali adaptovat na změny v Q1 a pak jste to tak trochu doháněli. Nebylo to snadné, ale není to žádná omluva pro moje slabé kolo v Q3,“ přiznal sebekriticky monacký závodník.
Může Ferrari na dílčím úspěchu při změně nastavení stavět v nedělním závodě? Charles zašel dokonce tak daleko, že si věří na Mercedes, to znamená i na třetího George Russella. Po neúspěšném sprintu udělali, očividně, v garáži červeného týmu tvrdý restart, který Leclerca naplňuje sebedůvěrou.
„Myslím si, že můžeme soupeřit s Mercedesem, protože v kvalifikaci jsem měl z auta lepší pocit. Podle mě mi to pomůže v závodě, ale musíme si počkat a uvidíme,“ řekl Leclerc o svých vyhlídkách v nedělním závodě.