logo F1zpravy.czF1online.sk

Audi se chlubí svými pokroky při vývoji motoru: Máme nejmodernější vybavení

Audi, ilustračné
© Twitter/Audi Sport
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík29. 6. 2024

Sauber je na tom bídně, projekt továrního Audi neláká jezdecké hvězdy a k tomu mediální šum o korporátní kultuře jako v Toyotě či Jaguaru. Německá automobilka nepatří rok a půl před startem nové éry mezi největší favority, ale menší očekávání mohou být pro mladý tým prospěšná.

V Audi si všech těchto šumů všimli a možná i proto se rozhodli bránit prostřednictvím médií. Všechny nejvíce zajímá, jaký výkon bude mít pohonná jednotka německé automobilky, která na papíře nebudí hrůzu. Důvodem je skutečnost, že Audi začalo na novém projektu pracovat později a mělo k němu mnohem méně lidí než například Mercedes.

Němci tak od prvního dne dobíhají soupeře a velikost motorového oddělení se s největší pravděpodobností (nemáme však konkrétní čísla) nemůže rovnat Mercedesu nebo Ferrari. Automobilka si však věří a tento týden vyslala do světa dobré zprávy, i když nevíme, jestli je jejich cílem osvěta, nebo snaha o zlepšení image v očích potenciálních pilotů – zejména Carlose Sainze.

„Máme za sebou jen dva roky vývoje, ale naše pohonná jednotka – spalovací motor, elektrický motor, baterie a elektronika – se již testuje na dynamometru. Úspěšně jsme spojili více komponent do jednoho celku, což je výsledek tvrdé a týmové práce,“ prohlásil generální ředitel projektu Audi Adam Baker v rozhovoru pro kanály německé automobilky.

„Pohonná jednotka Audi už na dynamometru úspěšně absolvovala délku celého závodu. Testováním různých komponentů jsme v roce 2023 věnovali spoustu času a tyto zkušenosti jsme zúročili v dalším vývoji. Dosáhli jsme důležitých milníků a cílů, což naplňuje celý tým dobrým pocitem,“ řekl Baker.

Přidal se také technický ředitel Audi Stefan Dreyer, podle kterého inženýři nový motor nešetří. Úspěšně prý absolvoval celý závod i v těch nejnáročnějších podmínkách, například při simulaci Velké ceny Las Vegas. „Pohonnou jednotku jsme zkoušeli na různých okruzích současného kalendáře Formule 1,“ prohlásil.

„Pro náš vývojový tým je Las Vegas zajímavé z pohledu managementu energie. Vícero různých zatáček a pak téměř dvoukilometrová rovinka na plný plyn na Las Vegas Strip je perfektním prostředím pro vývoj komponentů spalovacího motoru i ERS,“ řekl Dreyer.

Podle jeho slov je nyní čas, aby inženýři posunuli vývoj do další fáze. „Po úspěšném absolvování celých délek závodu uděláme brzy totéž s celým pohonným systémem – pohonnou jednotkou a převodovkou. Zároveň pracujeme na plný plyn při zlepšování výkonnosti, abychom dosáhli námi stanovených cílů,“ pokračoval Dreyer.

„Dokončili jsme velmi ambiciózní modernizaci a rozšíření našich testovacích zařízení. Dnes máme v naší továrně 22 nejmodernějších dynamometrů. Naše zařízení jsou nejmodernější, jaké dokážete najít, a pomohla nám dosáhnout strmé křivky vývoje,“ zastrájí se Dreyer.

Související zprávy

Diskuze