Marko: Na záběrech jsme viděli, že křídlo Mercedesu je ohebné
Všechny oči se během následujícího víkendu zaměří na přední křídla jednotlivých týmů. Stejně to vidí i sportovní poradce Red Bullu Helmut Marko, který prozradil, že v Kanadě si opravdu všiml zajímavého chování nových komponentů stříbrných šípů.
Zákulisní informace se částečně potvrzují. Red Bull velmi pozorně sleduje technické vychytávky Mercedesu, který zřejmě novým předním křídlem překonal i krále flexibility z Milton Keynes. Těm se to prý nelíbí natolik, že FIA neoficiálně požádali o monitorování předního křídla Mercedesu.
Helmut Marko dostal otázku, jestli je to pravda. „To nemůžete tvrdit,“ zněla reakce bývalého závodníka pro portál oe24.at. Není to ovšem tak, že by Red Bull o předním křídle Mercedesu slyšel poprvé. „Mají nové přední křídlo a na televizních záběrech z Montrealu jste jasně mohli vidět, že Russellovo a Hamiltonovo křídlo se výrazně ohýbá. Nicméně, křídla měla dostatečnou tuhost, když byla testována. To mě nepřekvapuje.“
Snahou inženýrů není porušovat pravidla, ale obcházet je. Kdysi pravidla obcházel Red Bull, nyní jeho soupeři. „Ani nevím, jak často jsme si my museli kontrolovat přední křídla. V pravidlech je přesně definována celá procedura se závažími a pod jejich tíhou se křídlo nesmí ohnout. Je to oblíbená hra s posouváním všeho až na absolutní hranice tak, abyste ještě prošli technickou kontrolou. Během závodu pak křídlo klesne, což zajistí lepší aerodynamiku.“
Pohoršení se skloňuje zejména v souvislosti s postojem červených býků, ale podezřívavý pohled prý nemají jen oni. „Objevuje se to zase a znovu, když se na televizních záběrech ukáží jasné deformace. V Montrealu bylo všechno OK. V Barceloně nás čekají nové kontroly, pak ve Spielbergu, a tak dále. Opět všechno musí být OK. Kritickým okem se na to dívá i konkurence, nejsme to jen my.“
Nemohlo by se pracovním titulkem celé této kauzy stát „Red Bull chce přistřihnout křídla Mercedesu“? Marko zareagoval i na tuto otázku. „To je tedy vtipná slovní hříčka s nádechem satiry. Ale v konečném důsledku to může udělat jen FIA.“