logo F1zpravy.czF1online.sk

AMuS: Kandidátem na sedačku Haasu je i Kuan-jü Čou. V kufříku má 30 milionů dolarů

Kuan-jü Čou
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala13. 6. 2024

Letošní výsledky Kuan-jü Čoua přesvědčí jen málokterého šéfa týmu, aby mu nabídl kontrakt pro rok 2025. Čínský jezdec je však přesto zajímavým artiklem na přestupním trhu a podle německých zdrojů i kandidát na sedačku Haasu. S sebou si totiž nese kufřík plný peněz.

Americký Haas se po sezóně zřejmě rozloučí s oběma svými jezdci. Nico Hülkenberg už má kontrakt s Audi a Kevin Magnussen se neobjevuje ani ve spekulacích o tom, kdo bude ve stáji pod vedením Ajaa Komaca působit v následující sezóně.

Namísto něj se mluví o Oliveru Bearmanovi jako o jednoznačné volbě, přičemž o druhou sedačku by se měla strhnout bitva. Jedním z kandidátů je Esteban Ocon, který o víkendu naznačil, že už má vyhlédnuté místo. Plný hněvu a zklamání z týmové režie však prohlásil, že „tohle není správná chvíle“ k tomu, aby prozradil detaily svého dalšího působiště.

Šéf stáje Ajao Komacu prozradil, že Esteban Ocon je skutečně jednou z možností, ale prý jsou ve hře i jiní jezdci. „Má spoustu zkušeností, je to závodní vítěz s několika pódii. Nasbíral spoustu bodů a pracoval s více týmy. Má tedy spoustu zkušeností, co my hledáme, ale zároveň mu je jen 27 let a je stále velmi mladý. Myslím si také, že má dobré odhodlání a pracovní morálku.“

„Jednám s více současnými piloty F1, se zkušenými chlapci, ale zároveň i s několika mladíky. On určitě patří mezi ty pár, o kterých seriózně uvažuji,“ prozradil osmačtyřicetiletý Japonec, který také prozradil, že Haas jedná i s Oliverem Bearmanem.

V konečném důsledku i to je důvod, proč ho uvidíme v Barceloně. „Přehodnocujeme i jeho. Pokud bychom o něm neuvažovali, neposadili bychom ho do auta v prvním tréninku. Příště ho uvidíme v kokpitu už v Barceloně.“

Jednoho jezdce ze zmíněné dvojice by však ještě mohl předjet trochu překvapivý kandidát. Německý Auto Motor und Sport tvrdí, že Kuan-jü Čou do potenciálního nového působiště přinese 30 až 35 milionů dolarů prostřednictvím svých bohatých čínských sponzorů. Tyto peníze by se Haasu určitě hodily. Čou navíc není zcela bez zkušeností, jelikož bude mít za sebou odjeté tři sezóny.

Pokud by mu to však nevyšlo, stále je tu poslední záchrana v podobě Alpinu. S francouzským týmem se velmi dobře zná, protože vyrůstal v jeho akademii a v letech 2020 a 2021 v něm působil také jako testovací jezdec.

Související zprávy

Diskuze