logo F1zpravy.czF1online.sk

Na některé časy Mercedesů jsme neměli odpověď, zní z McLarenu

Lewis Hamilton
© LAT Images/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 6. 2024

Byl Mercedes nejblíže k vítězství od Velké ceny Brazílie v roce 2022 a byl Lewis Hamilton blízko ke svému prvnímu vítězství za dva a půl roku? Pravděpodobně ano. Nelze přitom říci, že by tým zvlášť selhal po provozní stránce. Byli to spíše piloti, kteří se v rozhodujících chvílích nedokázali prosadit. Šéf McLarenu Andrea Stella přitom říká, že výkony tohoto týmu v některých fázích víkendu vyvolávaly hrůzu na jejich boxové zdi.

George Russell však nakonec projel cílem „až“ na třetím místě. Při pohledu na výkon jeho monopostu v Montrealu se jedná o nezbytné minimum. Mercedes mohl a měl sahat výše.

Po skončení víkendu se zvedla velká vlna optimismu v garáži stáje z Brackley a na formu tohoto týmu poukazuje také konkurence. Šéf McLarenu Andrea Stella dokonce tvrdí, že Mercedes patřil k jeho hlavním favoritům už na začátku víkendu. „Už ve čtvrtek jsem říkal některým mým kolegům, že Mercedes bude podle mě patřit mezi nejrychlejší,“ prohlásil italský inženýr.

„V Monaku, a na některých předchozích podnicích, zajeli časy, které byly mimo náš dosah. Takového času jsme v dané fázi víkendu nemohli dosáhnout, dokonce ani s menším množstvím paliva a vytočeným motorem. Očividně měli potenciál a zjevně se začínají učit, jak jej využít,“ řekl Stella.

Dobrým příkladem těchto slov je třetí kanadský trénink. Ten zmínil po závodě i George Russell, který prý z dat Lewise Hamiltona zjistil, co potřebuje dělat. Sedminásobný šampion ovládl třetí trénink s náskokem téměř čtyř desetin před Verstappenem. I když se mu to podařilo za pomoci jedné sady čerstvých měkkých pneumatik, na boxové zdi McLarenu to vyvolalo velkou pozornost.

„Nejsem překvapen, že Mercedes dokázal odemknout nějakou výkonnost prací na předním křídle. Existuje možnost, že svým způsobem odstranili i některé problémy, které měly s předchozím předním křídlem. Možná bylo jen příliš experimentální nebo nepřinášelo očekávané výsledky,“ uvažuje Stella.

„Zdá se však, že s vývojem předního křídla se mohou spolehnout na velmi silnou přední nápravu. I když se podíváte na palubní záběry, které jsem studoval, tak piloti téměř nepotřebují zatočit volantem, aby dostali auto na vrchol zatáčky. To je někdy dobrá vlastnost!“ prohlásil Stella.

Související zprávy

Diskuze