logo F1zpravy.czF1online.sk

Leclerc popisuje motorové problémy: Noční můra od začátku do konce

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala10. 6. 2024

Charles Leclerc po víkendu v Monaku nemohl mít lepší náladu. V Kanadě ho však štěstí i radost opustily. Horší neděli ani nemohl zažít. Trápily ho problémy s pohonnou jednotkou a strategicky to také nebylo ono. Noční můra, popsal neděli v Montrealu.

Ferrari v kvalifikaci zaváhalo, když ve druhé části šetřilo měkkou směs pneumatik místo toho, aby si pojistilo postup do Q3. Z jedenáctého místa Charlese Leclerca se však ještě nestřílelo, protože v neděli mělo pršet. Na schnoucí trati mohla odložená měkká sada Scuderii pomoci, ale nakonec měla mnohem větší problémy než rozhodovat se, pro které sliky sáhnout.

Charles Leclerc se totiž už od začátku závodu trápil s pohonnou jednotkou. Inženýr mu prozradil, že na rovinkách ztrácel 0,5 sekundy na kolo. „Byla to noční můra od začátku až do konce,“ pustil se do svého upřímného sumáře. „Nevím, co to byl za problém, ale týkalo se to motoru.“

„Už od startu jsme na rovinkách ztráceli 1,2 sekundy,“ poupravil počáteční informaci týmu. „Zůstalo to na stejné hodnotě až do zastávek v boxech.“

Aby dostal problém alespoň jakžtakž pod kontrolu, v každém kole musel „desetkrát“ měnit nastavení pohonné jednotky na volantu. „Byl to strašně frustrující závod, protože nás všichni obíhali na rovinkách,“ říkal pro Sky Sports. Při tomto rozhovoru působil velmi unaveně, přímo odevzdaně. „V zatáčkách jsme byli silní a na začátku jsme měli dobrou rychlost vzhledem k tomu, že jsme ztráceli 1,2 sekundy. S tímto motorovým problémem jsme nic nemohli udělat lépe.“

„Byl to nový problém. Ještě nikdy jsme ho neviděli. Je to velmi zvláštní,“ poznamenal.

Leclerc se přesto dlouho pohyboval kolem desáté pozice. Nejdříve byl jedenáctý a když přezuly Haasy, ocitl se na bodovaném devátém místě. V tu chvíli byl závod zakonzervován. Všichni čekali na avizovaný déšť. Ferrari zastavilo po 25 kolech po výjezdu safety caru a obulo nové intermediálky, ale Leclerca jsme v boxech viděli ještě jednou.

Mechanici mu při druhém pitstopu obuli tvrdé sliky. Obrovská chyba se projevila téměř hned, když Charles Leclerc pokračoval o 15 sekund na kolo pomalejším tempem než ostatní. V průběhu půldruhého kola přišel o jakoukoli naději, že by se mohl dostat před některého soupeře. Za tři kola na slikách ztratil na čelo tak mnoho, že jezdci vpředu by mohli přezout i třikrát a stále by se vrátili na trať před Ferrari.

„Nasadili jsme sliky, ale trať byla pořád příliš mokrá,“ poznamenal Leclerc. „Ale museli jsme zariskovat, protože v opačném případě bychom stejně skončili mimo body. Věděli jsme to, protože na rovinkách jsme ztráceli 20-25 km/h.“

„Během pitstopu jsme resetovali auto a najednou se to zázračně zlepšilo. Netušíme však, proč byl točivý moment na výjezdu ze zatáček tak nekonzistentní. Jezdit v autě bylo nemožné. Od chvíle, kdy se objevil ten problém, jsme měli závod prohraný,“ povzdechl si pilot, který v Monaku skončil první, v Kanadě téměř poslední.

Scuderii se sice podařilo problém zmírnit tradičním informatickým postupem „vypnout-zapnout“, ale Leclerc ze závodu nakonec stejně odstoupil. Se ztrátou celého kola nemělo smysl pokračovat.

Realita ani zdaleka nekopírovala očekávání. „Čekali jsme, že budeme ve hře. V kvalifikaci jsme byli překvapeni, že tomu tak nebylo. Před víkendem vždy říkám, že se musíme restartovat. Přesně to jsme udělali. Ať se stalo na předchozím závodě cokoliv, musíte se restartovat a nespoléhat na výkony z Monaka. To neznamenalo, že budeme létat jako v Monaku. Veděli jsme, že to bude těžké. Pravděpodobně jsme však byli nepříjemně překvapeni realitou v kvalifikaci. Musíme se na to podívat.“

„Hlavní problém dneška je však pohonná jednotka, budeme ji muset velmi podrobně prozkoumat. Byl to frustrující víkend. V kvalifikaci jsme neměli takovou rychlost, jakou jsme čekali a v závodě jsme měli problémy s motorem, kvůli kterým jsme se nemohli vrátit,“ doplnil.

Související zprávy

Diskuze