logo F1zpravy.czF1online.sk

Magnussen se podpory u šéfa nedočkal. Komacu vzkázal, že by chtěl v týmu novou krev

Kevin Magnussen
© Martin Trenkler
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl8. 6. 2024

Kdo bude příští rok závodit v Haasu a v jaké pozici je Kevin Magnussen, hlavní aktér hromadné nehody ze startu v Monaku? Ajao Komacu, šéf americké stáje, se vrátil k nepříjemným momentům z předešlého podniku, a osvětlil právě jezdeckou otázku.

Kolize po startu z Monaka vyvolala velké množství emocí, z nichž většina směřovala vůči Kevinu Magnussenovi. Právě on byl na počátku kontaktu se Sergiem Pérezem, který vyřadil ze hry Mexičana i oba Haasy.

„Při startu zezadu potřebujete alternativní strategii a trpělivost. Rozhodnutí jezdce jít do mezery, která tam ve skutečnosti ani nebyla, nebylo úplně správné ani nezbytné. Očekával, že mu Pérez nechá víc místa, což však nebylo v Kevinových rukou. Byl tam moment, kdy měl ještě všechno pod kontrolou, a mohl ubrat, co neudělal. Mluvil jsem s ním o tom zcela otevřeně,“ konstatoval Ajao Komacu.

Haas v Monaku po pár metrech přišel o oba monoposty, což vyžadovalo značné zdroje i práci na jejich opravu. V Kanadě se chce něčemu podobnému jednoznačně vyhnout.

„Kevinův monopost byl značně poškozen, ale oprava zase nevyžadovala nějaké obrovské množství práce. Nedělali jsme si starosti, že bychom to nestihli do Kanady,“ smetl Komacu případné obavy z australského scénáře z konkurence ve Williamsu, kde startoval jen jeden monopost kvůli absenci náhradního šasi.

„I na Kevina je třeba se podívat v kontextu. Po Miami sklidil spoustu kritiky. V Imole však předvedl velmi dobrý závod a pokud bychom mu dali lepší strategii, mohl bodovat. To byla nejlepší odpověď na kritiky. V Monaku byl rychlý od prvního tréninku, ale v kvalifikaci i kvůli chybě týmu vypadl hned na začátku. Nyní potřebuje reset. Dokázal to v Imole. Očekáváme od něho čistý víkend, protože tato trať může ukázat naše silné stránky a skrýt slabiny,“ pokračoval japonský šéf Haasu.

Kevin Magnussen patří k pilotům, jejichž budoucnost v F1 je v ohrožení. Haas má příští rok volné dvě sedačky, protože už je jasné, že Nico Hülkenberg odjede do Sauberu/Audi. Americké stáji se přímo nabízí angažování talentovaného Ollieho Bearmana, který ohromil v barvách Ferrari v Saúdské Arábii. V souvislosti s Haasem se zmiňuje i Esteban Ocon, a jistotu na příští rok nemá například ani Valtteri Bottas.

Jak blízko je Haas k vyřešení jezdecké otázky pro rok 2025? „Nejsme daleko, ale zase ani úplně blízko. Je to téma na, řekněme, příštích pár týdnů… či měsíců,“ odpověděl Komacu s úsměvem na tváři, na což však přece jen prozradil alespoň nějaké podrobnosti. „Jako tým rosteme a nacházíme se v dynamickém období. Myslím si, že mix v podobě mládí a zkušeností, abychom získali referenci, by mohl být poměrně vzrušující kombinací,“ uzavřel šéf Haasu.

Související zprávy

Diskuze