logo F1zpravy.czF1online.sk

Leclerc po třetím tréninku měnil motor: V kvalifikaci jsem byl trochu napjatý

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 5. 2024

Třetí pole position a třetí útok na první vítězství. Charles Leclerc je v ideální pozici, aby definitivně zahnal prokletí domácího okruhu. Po letech 2021 a 2022 má třetí velkou šanci na vítězství v Monaku. I když se sobotní pole position nerodila lehce, Leclerc je určitě největším favoritem nedělního závodu.

Charles ve druhém a třetím tréninku v podstatě dominoval. Ve svém Ferrari vypadal nesmírně komfortně a plný sebedůvěry. V sobotu odpoledne však věci nešly úplně hladce, přiznal po skončení kvalifikace monacký závodník.

Jak už to bývá, a pro Ferrari to platí dvojnásobně, úspěchy ve volných trénincích jen zvyšují napětí, tlak a očekávání. Jinak tomu nebylo ani v Monaku, kde Scuderii postihly před kvalifikací nečekané problémy.

„V prvním tréninku ano,“ odpověděl Leclerc na otázku, zda se cítil jako kandidát na pole position od prvních pátečních kol. „Upřednostňuji tak pozitivní průběh druhého a třetího tréninku, jak jsme viděli z naší strany tento víkend, ale díky tomu jdete do kvalifikace s vědomím, že vše můžete ztratit a když nezískáte pole position, budete za hlupáka. Tlak byl opravdu velký, ale podařilo se nám to zvládnout.“

Skutečnost však nebyla tak růžová, jak ji vylíčilo páteční dění. Ferrari kromě toho po třetím tréninku měnilo motor, což Leclerca „ani trochu neuklidnilo“ a šel „trochu napjatý do kvalifikace“. Všechno však skončilo dobře, i když to neprobíhalo hladce.

V první části kvalifikace se Charlesovi zasekl na předním křídle kousek z reklamního poutače a ani v Q2 nijak nedominoval. Všechno se sešlo až ve třetí části kvalifikace, po které přišla velká úleva, když Leclerc konečně našel v kokpitu potřebnou sebedůvěru.

„Po třetím tréninku jsme objevili problém na mém motoru, který musel být vyměněn na poslední chvíli. Naštěstí to na můj víkend nemělo vliv,“ řekl spokojeně Charles, který bojoval s nepříznivými okolnostmi v průběhu celé kvalifikace.

„V Q1 jsem si ze zatáčky Mirabeau odnesl na předním křídle kousek reklamního poutače. Šlo o dost důležité kolo, takže nás to zpomalilo. Zamířili jsme do boxů, zbavili se poutače a vrátili se na trať. Bylo to složité, protože v Monaku chcete jezdit po trati a sbírat bezproblémová kola,“ říká Leclerc o nervózním začátku.

„Jen jsem se modlil, aby tehdy nepřišly žádné žluté nebo červené vlajky. Naštěstí pro mě to skončilo dobře. Ve druhé části kvalifikace jsme se zase trápili s vyvážením monopostu. Nedokázal jsem najít v kokpitu ten správný pocit,“ dodal.

V Q3 nastala hodina pravdy. V tomto rozhodujícím okamžiku hodil Leclerc se svým týmem za hlavu všechny problémy a doručil tak žádaný výsledek. Po kvalifikaci však přiznal, že mu k tomu pomohly poslední úpravy v nastavení. „Před Q3 jsme udělali nějaké úpravy, zejména předního křídla, řízení a mé jízdy. Opět jsem získal tempo a byl jsem o něco spokojenější. Z nějakého důvodu jsem však měl lepší pocit ve druhém a třetím tréninku,“ řekl trojnásobný držitel monacké pole position.

Související zprávy

Diskuze