logo F1zpravy.czF1online.sk

Leclerc: Nebudu lhát, cílem je pole position

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala17. 5. 2024

Takto před dvěma lety Charles Leclerc přicházel do Imoly jako lídr průběžného pořadí šampionátu. Od té doby se toho hodně změnilo a může se to změnit opět. Scuderia totiž na svém domácím závodě nasadí rozsáhlý balík vylepšení, o který se budou chtít opřít i piloti. Leclerc avizuje útok na pole position.

Pro Charlese Leclerca to nebude nejjednodušší víkend z operačního hlediska, protože jeho dlouholetého inženýra Xaviho Marcose Padrosa nahradí Bryan Bozzi. Monačan však nečeká velké problémy a konstatoval, že podle něj je Bozzi „dokonalým člověkem na roli závodního inženýra“.

A zatímco na jedné straně ho může mírně brzdit absentující sehranost s inženýrem, na druhé straně mu pomůže nový balík. Charles Leclerc však v rozhovoru s italským portálem motorsport.com krotil očekávání. „V první fázi šampionátu jsme se více trápili v pomalých zatáčkách. Tato vylepšení byla stvořena již před měsíci, takže cíle tohoto balíku zcela nekorespondují s našimi dnešními poznatky, ale měl by to být krok vpřed.“

„Doufám, že uvidíme plný potenciál monopostu. Nevím, jakou hodnotu má přesně tento balík, protože většinou jsme ho testovali na simulátoru. Určitě to bude krok vpřed, ale na internetu jsem viděl čísla, která přesahují realitu,“ poznamenal pilot Ferrari, od kterého se očekává zlepšení o dvě až tři desetiny na kolo.

Otázka je, zda se toto zlepšení naplno projeví již v Imole. „Malými kroky se budeme ubírat správným směrem. Na druhé straně však doufám, že se v Imole potvrdí naše data, i když to není ideální okruh pro takové zkoumání. Možná si budeme muset počkat na jiné tratě, než uvidíme plný přínos vylepšení.“

Italské stáji by v tuto chvíli dost pomohlo, kdyby dokázala najít nějakou desetinku v kvalifikaci. Může se jí to podařit s pomocí vylepšení i osobních pokroků, které udělal Charles Leclerc.

„Touha mi nechybí. V Číně a Miami jsem opět našel ten správný kvalifikační pocit,“ pochlubil se šestadvacetiletý závodník. „Ale když jste všichni v jedné desetince, čára mezi úspěchem a neúspěchem je velmi tenká. Neplatí to jen pro mě, ale proto, že pracovní okno pneumatik je tak úzké. Každý víkend je samostatná kapitola, ale myslím si, že odvádíme dobrou práci v přípravných kolech. Dost jsem se zlepšil a viděl jsem to i ve výsledcích. Jsem sebevědomý, ale musíme tvrdě pracovat.“

Jak jsme již zmínili, před dvěma lety Leclerc přicházel do Imoly jako lídr šampionátu, a jako první z ní i odcházel. Až ve Španělsku se ujal vedení Max Verstappen a od té doby se ho nevzdal.

„Dnes je Red Bull v mnohem lepší formě než před dvěma lety, i když v Imole byl velmi silný,“ připomněl Verstappenovo vítězství v kvalifikaci, sprintu i závodě. „Dnes je jiná situace, ale jelikož jsme v kvalifikaci tak těsně u sebe, můžeme se pokusit rozhodnout. Důležité je naplno využít obrubníky a postarat se o to, aby vylepšení fungovala. Když v Imole startujete vpředu, je to dobré znamení.“

„Klamal bych, kdybych neřekl, že cílem je pole position. Udělám maximum, abych ji získal,“ ujistil.

Související zprávy

Diskuze