Plán D může být preferovaná strategie, vysvětluje „abecedu“ Ferrari Leclerc
„Abeceda“ Ferrari se stala v posledních letech součástí lidové slovesnosti podobně jako „we are checking“. I když se Scuderia nemusí stydět za svá strategická rozhodnutí v této sezóně, stále je vděčným terčem internetových vtipů. V Číně se ve vysílačce opět ozval známý hlas inženýra Charlese Leclerca, Xaviera Marcose Padrose, se slovy: „Co si myslíš o plánu D?“ Monacký závodník však upozorňuje, že vtipy nejsou vždy namístě.
Zdálo se, že Scuderia má prakticky od začátku v úmyslu vyzkoušet jednu zastávku v boxech. Po startu ze šestého a sedmého místa by to bylo logické i vzhledem k dobré reputaci monopostu SF-24 při práci s pneumatikami. Přestože šéf Red Bullu Christian Horner tvrdí, že dvě zastávky byly rozhodně rychlejší cesta do cíle, Ferrari mělo šanci na posun výše i s jedním pit stopem.
Když tedy ve vysílačce zaznělo „plán D“, tvůrci internetových vtipů si přišli na své, ale podle samotného Leclerca to není tak jednoduché. „Plán D nutně neznamená, že nejde o preferovanou strategii. Když je nejlepší možností plán A, tak ostatní týmy vědí, co děláte. Měníme proto pořadí jednotlivých strategií, abychom soupeřům nedávali indicie,“ řekl médiím monacký závodník.
Jedním dechem však dodal, že v tomto případě „plán D“ nebyl ve skutečnosti „plán A“. „Nuže, ano, dnes nebyl plán D tím, do kterého jsme chtěli jít, ale s bezpečnostním vozem jsme neměli jinou možnost,“ vysvětlil nakonec Leclerc.
Ať už tedy byl nejlepší plán jakýkoli, nezdálo se, že Ferrari mělo v Číně dostatečnou výkonnost, aby mohlo dosáhnout lepšího umístění. „Na tvrdých pneumatikách se výkon očividně vytratil. Měli jsme docela dobrou strategii, ale výjezd bezpečnostního vozidla znamenal stejnou strategii pro všechny. Kromě toho, na tvrdých pneumatikách to bylo těžší, než jsme si mysleli,“ řekl Leclerc.
„McLaren byl rychlejší. Během prvního stintu na středně tvrdých pneumatikách jsem si říkal, že pódium je možné, ale ve druhé polovině závodu jsem pochopil, že se to nepovede,“ přiznal monacký závodník.
I analýza italského portálu Formu1a.uno říká, že Ferrari nevytěžilo maximum ze svého balíčku. Zahřát tvrdé pneumatiky prý trvalo pilotům v podstatě sto kilometrů. „Oběma jezdcům trvalo dvacet kol, než dostali pneumatiky do optimálního okna. V té době už byly dost opotřebované. Z dat vyplývá, že Leclerc se ve třetím sektoru trápil méně než Sainz. Přesto měl příliš malou degradaci, dokonce lepší než Red Bull, což by znamenalo, že určitá výkonnost zůstala v garáži,“ tvrdí reportér jmenovaného portálu Giuliano Duchessa.