logo F1zpravy.czF1online.sk

Leclerc má těžké srdce na Sainze: Překročil hranice

Carlos Sainz a Charles Leclerc
© FOM/Screenshot
Milan Kubala
Milan Kubala20. 4. 2024

Na Carlosi Sainzovi jsme si v sprintovém závodě mohli všimnout, že mu rychlost ani odvaha nechybí, ale zároveň ani pořádná dávka rivality s Charlesem Leclercem. Dvojice se dostala do potyčky ve čtrnácté zatáčce, což Charles Leclerc vyčítal svému kolegovi hned po šachovnicové vlajce, ale i před mikrofony.

Piloti Ferrari dorazili do cíle na čtvrtém a pátém místě. Charles Leclerc v konečném důsledku mohl být spokojený, ale určitě nebyl. Před dvěma týdny v Suzuce před sebe prakticky bez boje pouštěl týmového kolegu, uvědomujíce si, že jsou v jiných situacích. Když teď snad čekal, že mu Sainz vyplatí tuto službičku, trpce se zklamal. Vlastní týmový kolega s ním prý bojuje mnohem tvrději než s konkurencí.

Zřejmě už je vidět, že Carlos Sainz pomalu zanechává za sebou Ferrari a upřednostňuje své vlastní zájmy. „A co s ním udělají? Dají mu padáka?“ zavtipkoval bývalý závodník Karun Čandhok na margo Sainzovy „neposlušnosti“.

Charles Leclerc v mixzóně prohlásil, že Sainz to přepískl. „Myslím si, že ano. Popravdě řečeno, i já v minulosti překročil čáru. Když se takové věci stanou, obvykle si to prodiskutujeme, vyčistíme vzduch. V minulosti jsme si tím už prošli a fungovalo to dobře. Neobávám se, že by to tento víkend nemělo dopadnout stejně.“

„Dnes však trochu překročil hranice s tím kontaktem mezi námi dvěma, když jsme byli v různých závodních situacích,“ zní hodnocení monackého závodníka. „Já jsem si dost pošetřil pneumatiky a ke konci jsem měl dobrou rychlost. Je škoda, že se natáhla naše ztráta na Péreze a nemohli jsme po něm vystartovat, ale tak to zkrátka je.“

Kdyby se se Sainzem tolik nezdržoval, profitovat mohlo celé Ferrari. „Ze čtvrtého místa mohlo být třetí, což je jeden bod. Vždy můžete podat lepší výkon, ale teď se budeme koncentrovat na dnešní odpoledne, protože dobrá kvalifikace by mohla všechno změnit. Na posledním závodě mi nevyšla. Odvedl jsem kvantum práce a jsem sebevědomý, že jsem se posunul dopředu. Nyní je na mně, abych to potvrdil.“

Carlos Sainz se novinářům nevyhnul a popsal závod i ze svého pohledu. Na margo vzájemného souboje poznamenal, že měl poškozený monopost a pokud Charlese Leclerce vytlačil z trati, nebylo to stoprocentně úmyslné.

Carlos Sainz nejprve vysvětlil, proč měl v závěru pneumatiky v horším stavu než Charles Leclerc. „Měl jsem dobrý start a na začátku jsem tlačil na Maxe. Věděl jsem, že pokud ho předjedu, tak budu mít velkou šanci vyhrát. Pravděpodobně jsem si při tom zničil pneumatiky a po zbytek závodu jsem je manažoval, dokud jsem se nedotáhl na Fernanda.“

Právě souboj s Alonsem byl v závodě zlomový. „Za Fernandem se mi podařil opravdu dobrý manévr na vnějšku sedmé zatáčky. V té chvíli se asi rozhodl, že v deváté zatáčce bude brát všechno nebo nic. Oba nás to stálo závod. Poškodilo se mi auto a zašpinily se mi pneumatiky po tom optimistickém manévru,“ zhodnotil snad netušíc, že Alonso utrpěl defekt, který mohl přispět k incidentu v deváté zatáčce.

O pár momentů později následovala bitva s Leclercem. „Pak jsem klouzal s poškozeným autem a špinavými gumami. Snažil jsem se co nejlépe ubránit, ale klouzal jsem se a měli jsme menší moment s Charlesem. Pokud jsem udělal něco přes limit, tak se omlouvám. Všichni jsme však závodili velmi tvrdě. Já jsem dělal maximum, abych to udržel pod kontrolou.“

Související zprávy

Diskuze