Leclerc: Loni jsem měl nejhorší testy v kariéře. Letos je to jiný příběh
![Charles Leclerc](/_next/image?url=https%3A%2F%2Ff1spravy.sk%2Fwp-content%2Fuploads%2FGHBu8fbWYAAacWu.jpeg&w=3840&q=90)
Ferrari během zimy dělalo maximum pro to, aby své fanoušky konečně potěšilo. Po předsezónních testech se zdá, že se svým monopostem udělalo obrovský pokrok, což potvrzují i slova Charlese Leclerca z pátku. Má to jen jeden háček; nikdo netušil, že se býci z Milton Keynes utrhnou z řetězu.
Nejrychlejší časy posledních dvou testovacích dnů zajela Scuderia. Těmito „bezcennými“ časy se však italská stáj nebude chlubit. Pyšná je na něco jiného. Charles Leclerc mluví o obrovských pokrocích a odstranění minimálně dvou slabých míst monopostu SF-23.
„Těžko říct, kde se nacházíme,“ začal trochu alibisticky Charles Leclerc, ale jeho následující slova budou chlebem pro všechny tifosi. „Programem jsme se prokousali dobře a nestretli nás žádná negativní překvapení. Všechna data z jízd nás utvrzují v tom, že naše očekávání na simulátoru byla správná. Mám však pocit, že Red Bull je stále dosti vpředu.“
Korelace mezi simulátorem a tratí je velmi důležitá a Scuderii pomůže při vývoji auta. Avšak i bez toho bude samotný vývoj jednodušší. „Teď máme k dispozici mnohem stabilnější základ oproti loňskému roku.“
„Pamatuji si, jak jsme loni ukončili testy a bylo velmi těžké pochopit, kterým směrem bychom měli vyvíjet. Auto se chovalo hrozně nekonzistentně. Nemohli jsme zjistit, kde jsou naše hlavní slabiny,“ zdůraznil Leclerc, který prý loni nikdy nevěděl, zda v zatáčce před sebou bude bojovat s nedotáčivostí nebo přetáčivostí.
„Letos je úplně jiný příběh. Víme přesně, kde se potřebujeme zlepšit a co jsou největší slabiny našeho auta. To nám dává naději při vývoji monopostu,“ pokračoval držitel pěti vítězných trofejí.
Cítí se v garáži pozitivnější atmosféra? Je vidět méně zamračených tváří a více úsměvů? „Počkejme si na další pátek a pak vám řeknu, jestli je pozitivní nebo ne. Loni jsem měl asi nejhorší testy celé své kariéry. Letos to bylo mnohem lepší.“
Vítr a pneumatiky, dva třídní nepřátelé Ferrari
Leclerc už konstatoval, že Ferrari netušilo, kterým směrem má vyvíjet a v čem spočívají slabiny auta. Jeden nedostatek byl však evidentní: Když začal foukat proměnlivý vítr, z monopostu SF-23 se stal generátor náhodných pohybů.
Po prvních jízdách ve Fioranu a v Bahrajnu je Leclerc přesvědčený, že vítr už nebude představovat takový problém jako dosud. „Je to mnohem lepší. Jednou z největších slabých míst loňského auta byla citlivost na vítr. Jakmile se vítr i jen trochu změnil, naše auto se najednou ovládalo extrémně těžko. Rozdíly v balanci byly od zatáčky k zatáčce obrovské. Letos jsme na tom mnohem lépe.“
„To je určitě krok vpřed. Chtěli jsme ho udělat. Tvrdě jsme na tom pracovali a už během prvního dne jsme se dočkali potvrzení, takže to je fajn,“ poznamenal spokojený muž z Monte Carla.
Ferrari ve čtvrtek trochu překvapilo celý paddock svými dlouhými jízdami. Zdá se, jako by se inženýrům podařilo odstranit i druhý velký handicap monopostu SF-23. Pokud můžeme věřit datům, z jeho potomka by už neměl být žrout pneumatik.
Leclerc má za sebou i několik dlouhých jízd. Při nich se mohl přesvědčit, zda se Ferrari posunulo správným směrem i z hlediska degradace. „Jsem přesvědčený, že jsme udělali krok vpřed z hlediska managementu pneumatik, protože když jsou pneumatiky o něco více opotřebované, slabiny monopostu jsou zvýrazněné, více je cítíte. Mělo by to být o dost lepší.“