Leclerc: Loni jsem měl nejhorší testy v kariéře. Letos je to jiný příběh
Ferrari během zimy dělalo maximum pro to, aby své fanoušky konečně potěšilo. Po předsezónních testech se zdá, že se svým monopostem udělalo obrovský pokrok, což potvrzují i slova Charlese Leclerca z pátku. Má to jen jeden háček; nikdo netušil, že se býci z Milton Keynes utrhnou z řetězu.
Nejrychlejší časy posledních dvou testovacích dnů zajela Scuderia. Těmito „bezcennými“ časy se však italská stáj nebude chlubit. Pyšná je na něco jiného. Charles Leclerc mluví o obrovských pokrocích a odstranění minimálně dvou slabých míst monopostu SF-23.
„Těžko říct, kde se nacházíme,“ začal trochu alibisticky Charles Leclerc, ale jeho následující slova budou chlebem pro všechny tifosi. „Programem jsme se prokousali dobře a nestretli nás žádná negativní překvapení. Všechna data z jízd nás utvrzují v tom, že naše očekávání na simulátoru byla správná. Mám však pocit, že Red Bull je stále dosti vpředu.“
Korelace mezi simulátorem a tratí je velmi důležitá a Scuderii pomůže při vývoji auta. Avšak i bez toho bude samotný vývoj jednodušší. „Teď máme k dispozici mnohem stabilnější základ oproti loňskému roku.“
„Pamatuji si, jak jsme loni ukončili testy a bylo velmi těžké pochopit, kterým směrem bychom měli vyvíjet. Auto se chovalo hrozně nekonzistentně. Nemohli jsme zjistit, kde jsou naše hlavní slabiny,“ zdůraznil Leclerc, který prý loni nikdy nevěděl, zda v zatáčce před sebou bude bojovat s nedotáčivostí nebo přetáčivostí.
„Letos je úplně jiný příběh. Víme přesně, kde se potřebujeme zlepšit a co jsou největší slabiny našeho auta. To nám dává naději při vývoji monopostu,“ pokračoval držitel pěti vítězných trofejí.
Cítí se v garáži pozitivnější atmosféra? Je vidět méně zamračených tváří a více úsměvů? „Počkejme si na další pátek a pak vám řeknu, jestli je pozitivní nebo ne. Loni jsem měl asi nejhorší testy celé své kariéry. Letos to bylo mnohem lepší.“
Vítr a pneumatiky, dva třídní nepřátelé Ferrari
Leclerc už konstatoval, že Ferrari netušilo, kterým směrem má vyvíjet a v čem spočívají slabiny auta. Jeden nedostatek byl však evidentní: Když začal foukat proměnlivý vítr, z monopostu SF-23 se stal generátor náhodných pohybů.
Po prvních jízdách ve Fioranu a v Bahrajnu je Leclerc přesvědčený, že vítr už nebude představovat takový problém jako dosud. „Je to mnohem lepší. Jednou z největších slabých míst loňského auta byla citlivost na vítr. Jakmile se vítr i jen trochu změnil, naše auto se najednou ovládalo extrémně těžko. Rozdíly v balanci byly od zatáčky k zatáčce obrovské. Letos jsme na tom mnohem lépe.“
„To je určitě krok vpřed. Chtěli jsme ho udělat. Tvrdě jsme na tom pracovali a už během prvního dne jsme se dočkali potvrzení, takže to je fajn,“ poznamenal spokojený muž z Monte Carla.
Ferrari ve čtvrtek trochu překvapilo celý paddock svými dlouhými jízdami. Zdá se, jako by se inženýrům podařilo odstranit i druhý velký handicap monopostu SF-23. Pokud můžeme věřit datům, z jeho potomka by už neměl být žrout pneumatik.
Leclerc má za sebou i několik dlouhých jízd. Při nich se mohl přesvědčit, zda se Ferrari posunulo správným směrem i z hlediska degradace. „Jsem přesvědčený, že jsme udělali krok vpřed z hlediska managementu pneumatik, protože když jsou pneumatiky o něco více opotřebované, slabiny monopostu jsou zvýrazněné, více je cítíte. Mělo by to být o dost lepší.“