logo F1zpravy.czF1online.sk

Řešení některých našich problémů přijdou až v průběhu sezóny 2024, říká Stella

Lando Norris
© LAT Images/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 1. 2024

Obrovský pokrok McLarenu v průběhu sezóny si vyžádal svou daň. I když monopost MCL60 neuvěřitelně zrychlil, objevily se i některé nežádoucí „vedlejší účinky“, které se projevily hlavně na několika chybách Landa Norrise v kvalifikacích. Inženýři ve Wokingu se jimi intenzivně zabývají, ale podle slov šéfa stáje se všechna řešení objeví až v průběhu sezóny 2024.

Lando Norris se v závěrečné fázi minulé sezóny dopustil několika chyb, na které jsme od něho nebyli příliš zvyklí. Boje v čele jsou jiné než ve středu pole a na vlastní kůži to pocítil i britský závodník. Na druhé straně chyby, kterých se dopustil v kvalifikacích v Mexiku a Abú Zabí, byly zároveň důsledkem některých nepříjemných charakteristik vylepšeného monopostu.

I když MCL60 v průběhu roku výrazně zrychlil, zároveň se s ním jezdci ocitli více na hraně. Auto bylo nepředvídatelnější, což inženýři ve Wokingu zkoumali v průběhu zimní přestávky a podle slov šéfa stáje Stelly odhalili několik koncepčních problémů, které se snaží vyřešit. „Ano, určitě jsme se ptali sami sebe, zda jsme auto nejen zrychlili, ale zároveň ho proměnili na obtížněji zvládnutelný stroj při jízdě na hraně v kvalifikacích,“ řekl italský inženýr, kterého cituje Motorsport.com.

„V první řadě jsme zjišťovali, zda je to skutečně tak a nešlo o nějaké náhodné epizody, které však s technickými aspekty nijak nesouvisely. Myslím si však, že určitě existují oblasti, na které jsme se podívali a které mají vliv na aerodynamickou stránku,“ řekl Stella.

Není to však tak jednoduché. I když se zdá, že jde o aerodynamický problém, u současných monopostů musíte pořádně dbát i na světlou výšku a dynamické vlastnosti monopostu. „U těchto aut jde aerodynamika a jízda téměř ruku v ruce, protože je chcete nastavit co nejblíže u zemi. Je to jedna z výzev pro každý tým,“ pokračoval šéf McLarenu.

„Při hledání ideálního kompromisu však jde jen o jeden z příkladů. Podívali jsme se i na tuto oblast, protože si zaslouží naši pozornost. Jsou tu však i další aspekty, o kterých nechci mluvit z důvodu ochrany duševního vlastnictví, ale byla to jedna z našich priorit během zimní přestávky,“ řekl Stella.

Pro fanoušky jsou však nejdůležitější řešení a ty šéf týmu slibuje, i když ne všechny budou na autě v čase prvního závodu sezóny. „Některé mohou být na monopostu na prvním závodě sezóny, ale výsledky některých projektů se na trati mohou objevit až s dalšími vylepšeními. Některé věci si vyžadují, řekněme, několik měsíců na nalezení řešení,“ odkázal Stella.

Související zprávy

Diskuze