logo F1zpravy.czF1online.sk

Nové auto by mělo Magnussenovi více vyhovovat, slibuje Komacu

Ajao Komacu a Kevin Magnussen
© LAT Images/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 1. 2024

Kevin Magnussen patřil mezi největší zklamání sezóny 2023, jeho týmový kolega Nico Hülkenberg naopak mezi největší překvapení. Šlo o trochu neočekávaný obrat událostí, jelikož dánský závodník měl zkušenosti z roku 2022, kdy naopak patřil mezi nejpříjemnější překvapení. Důvodem byl i samotný monopost Haasu, který Magnussenovi loni vůbec nevyhovoval. Nový šéf stáje Ajao Komacu však slibuje, že jeho nástupce pomůže Kevinovu jezdeckému stylu.

S tragickým závodním tempem monopostu ani jeden z jezdců moc nezmohl. Nico Hülkenberg však dokonale dokázal využít, že jeho auto, stejně jako on, je perfektně stavěné pro výkon na jedno kolo. Koncept a silné stránky monopostu vyhovovaly stylu a preferencím německého závodníka. V případě Magnussena to bylo přesně naopak.

Dánský závodník raději vjíždí do zatáčky vyšší rychlostí. To si vyžaduje, aby auto lépe zvládalo přechod z brzdění do zatáčení, ale v této disciplíně Haas VF-23 zrovna neexceloval a s tímto autem se velmi těžko kombinovalo tzv. boční a podélné přetížení. Naopak, Hülkenberg patří k jezdcům s tzv. V-stylem, kdy více brzdí s vyrovnáným volantem, poté ostrěji zatáčí a akceleruje na výjezdu.

„S těmito auty nemůžete příliš kombinovat boční a podélné přetížení. Existuje mnoho různých permutací, ale to jsem obecně už zjistil. Kromě toho, naše letošní auto je v tomto směru ještě zranitelnější,“ řekl ještě během minulé sezóny Magnussen.

Jeho tým má po loňském fiasku co dohánět. Nový šéf stáje Ajao Komacu však na svém prvním setkání s novináři slíbil, že inženýři pracují i na této slabině. S novým monopostem avizuje pozitivní změnu, kterou prý Kevin pocítí a zároveň lépe vyhoví jeho potřebám jako závodníka.

„Nerad bych řekl, že byl úplně vyřazen ze hry, to je podle mě příliš silné slovo,“ řekl japonský inženýr novinářům. „Určitě jsme se však v tomto směru zlepšili. Kevin potřebuje auto, které je stabilní při nájezdu do zatáčky a potom konzistentní při průjezdu.“

Komacu zná oba své jezdce, jelikož je dlouholetým zaměstnancem Haasu. Hlavně Magnussen strávil v tomto týmu dost času a zná ho velmi dobře. „Samozřejmě, Kevina znám už několik let. Spolupráci s Nicem v minulé sezóně jsem si užil, i když jsem s ním předtím nepracoval. Trochu si na něho vzpomínám z mého působení v Lotusu. Jednou tam přišel na přípravu sedačky – nepamatuji si rok –, ale i on si mě pamatoval z těch dob.“

„Oba vědí, že jsem docela přímý. Říkám, co si myslím. Nejsem agresivní nebo něco podobného, ale nesnesu blbosti. Nemáme času nazbyt. Přesně vědí, kde mě najít, já zase vím, jak jsou na tom oni. Dobře se nám spolupracuje. Co se týče našich silných a slabých stránek, celkem jim rozumíme. Máme dobrý, otevřený a transparentní dialog. Jsem spokojený,“ dodal Komacu.

Související zprávy

Diskuze