Stella vysvětluje tajemství letošního úspěchu. McLaren ho však ještě nevyužil naplno

Skokanem roku 2023 je rozhodně McLaren. Britský tým na úvodních velkých cenách působil dojmem, jako by nevěděl, kde je sever, ale najednou se proměnil v černého koně a začal promlouvat do bojů o pódia a několikrát dokonce i o vítězství. Co je však důvodem úspěchu? Šéf týmu Andrea Stella mluví hlavně o restrukturalizaci oddělení aerodynamiky.
Když Mika Häkkinen na jaře tohoto roku předpovídal McLarenu světlou budoucnost, nikdo mu nevěřil. Na nedělní EisKing TOUR v Bratislavě tak vysvětloval, jak vlastně věděl, že McLaren udělá takový obrovský skok vpřed. Jak to ale vidí v samotném McLarenu?
Šéf stáje Andrea Stella poukazuje na změny na oddělení aerodynamiky, ale i technického oddělení jako takového. Tento domino efekt spustil ještě na začátku sezóny odchod bývalého technického ředitele Jamese Keye. Kostky však byly rozloženy dávno předtím.
V rozhovoru pro motorsport.com Andrea Stella vysvětloval, co pomohlo McLarenu k výkonnostní obrodě. “Technická restrukturalizace byla tím podstatným prvkem, který nám to umožnil. Samotná restrukturalizace však zahrnuje i lidi, kteří u nás ještě ani nezačali pracovat. Mluvíme o nové technické konfiguraci, do které patří tři techničtí ředitelé. Dva z nich ještě u nás nezačali.”
“Peter Prodromou má pod kontrolou aerodynamiku, David Sanchez výkonnost a koncepci, Rob Marshal má na starosti inženýry a konstrukci,” připomněl rozdělení úkolů v McLarenu jeho šéf.
Hned poté pokračoval: “Tato struktura se postarala o jednoznačné přerozdělení zodpovědnosti. Umožnila nám také restrukturalizaci aerodynamického oddělení, což bylo z krátkodobého hlediska klíčové. Do vedoucí pozice se dostal Peter Prodromou, kterému asistoval Giuseppe Pesce. Tihle kluci byli naprosto klíčoví při určování nového vývojového směru monopostu z hlediska aerodynamiky.”
McLaren se tak v lednu může těšit na dvě velké posily. Bývalému šéfovi aerodynamiky ve Ferrari Davidovi Sanchezovi a někdejšímu šéfovi inženýrů Red Bullu Robovi Marshallovi totiž vyprší nucené dovolené a konečně se budou moci připojit k technickému oddělení McLarenu. Bude to vyvrcholení náboru, do kterého patří více než desítka jmen.
Pro fanoušky McLarenu je skvělou zprávou, že papájoví se dostali na pódia ještě před jejich příchodem. Navíc je třeba poznamenat, že i se starým větrným tunelem. Ten nový byl spuštěn během léta, a tak z něj bude profitovat až budoucí monopost. McLaren má tak v rukávu další trumfy, které ještě nestihl využít.
Budoucí monopost je již vyvíjen v novém větrném tunelu. “Umožnilo nám to využít talent, který jsme už měli k dispozici v McLarenu, protože jsou to ti samí lidé, kteří se starají o návrhy konstrukcí.”
“Podstatou našeho přístupu k lidem je odemknutí jejich talentu tím, že určíme jasný směr a cíle. Také se staráme o to, aby lidé měli pravomoci a abychom pracovali s nadšením. To je klíčové a s tím budeme pracovat i v budoucnu,” doplnil Stella.
- Štítky
- Andrea Stella
- McLaren