logo F1zpravy.czF1online.sk

Leclerc byl v tom doslova sám: To druhé místo jsem opravdu chtěl

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 11. 2023

Charles Leclerc prožil absolutně hororovou sezónu plnou smůly, neštěstí a vlastních chyb. Přesto se na jejím konci těší z interního vítězství nad Carlosem Sainzem. I když španělský jezdec předvedl v Singapuru špičkový výkon, ve všech dalších měřitelných směrech se musel sklonit před týmovým kolegou, který v Abú Zabí předvedl jeden brilantní výkon.

14:8 v kvalifikacích, 11:9 v závodech (pokud odečteme Katar a Austin), 206:200 na body a 6:3 na pódia. Jedno vítězství Carlose Sainze je sice nesmírně důležité, ale kromě toho měl Leclerc také více smůly. Přesto se těší z interního vítězství. Do Abú Zabí přicestoval s dvanáctibodovým mankem na týmového kolegu, který však v neděli po brilantním výkonu smazal.

Sainz se po nevydařené kvalifikaci ocitl úplně mimo závodu a Leclerc bojoval o druhé místo v Poháru konstruktérů prakticky sám. Příliš mu nepomohl ani tým a Charles musel sám vymýšlet, jak by se dalo Ferrari dostat na celkové druhé místo. Uvolnění pozice Pérezovi byl jeho nápad a důkaz jezdecké inteligence monackého závodníka, ale ani to nakonec Ferrari nestačilo.

Na otázku, kdy se rozhodl Péreze pustit před sebe, Leclerc odpověděl: „Pár kol předtím, v podstatě když jsem se dozvěděl o pětisekundové penalizaci. Začal jsem se neustále dotazovat na časové rozdíly mezi Georgem a Checem.“

„Když mi řekli, že Checo předstihl Georgea, věděl jsem, že Red Bull je za mnou a jeho nejlepší šancí je se s pomocí DRS co nejvíce vzdálit. Mezi mnou a mým inženýrem probíhaly horečnaté diskuze. Řekl jsem mu, že takový je můj plán, ale nakonec to nestačilo,“ popsal zklamaně monacký jezdec své myšlenkové pochody.

I jeho šéf Frédéric Vasseur po závodě přiznal, že nápad zahrát si závěrečnou hru s Mercedesem přišel ze strany jezdce, ne týmu. Leclerc přiznal, že mu záleželo jen na druhém místě a ničem jiném. „Velmi jsem to chtěl hlavně pro tento tým. Pro mě se téměř nic nemění, ale tento tým pracoval v průběhu sezóny strašně tvrdě,“ řekl po závodě Charles pro F1 TV.

„Rok jsme začali s velmi náročným autem a měli jsme problém s vyvážením, se kterým jsem se nedokázal sladit. Tým však tvrdě tlačil, aby přivezl vylepšení co nejdříve. Od Japonska jsem se v kokpitu cítil mnohem lépe a auto se posunulo správným směrem. Opravdu jsem chtěl všechny odměnit za jejich tvrdou práci druhým místem v Poháru konstruktérů, ale nakonec nám to nevyšlo,“ řekl Leclerc.

Charles však našel i pozitiva. Rozhodně to byl dobrý závěr sezóny. I když se diskvalifikaci v Austinu dalo vyhnout a technickým poruchám v Katare a Brazílii také, Ferrari mělo neraz na trati druhé nejrychlejší auto po Red Bullu. Když už nic, aspoň toto je dobrý signál před startem nové sezóny.

„Myslím si, že v posledních pár víkendech jsme nechali nic na stole, co je pro mě důležité. Na druhé straně, jsem dost frustrovaný, protože to druhé místo v Poháru konstruktérů jsem opravdu chtěl. Nemám na tváři úsměv, jaký bych po takovém závodě měl mít, ale dali jsme do toho absolutně vše a nestačilo to,“ povzdechl si monacký jezdec.

Související zprávy

Diskuze