logo F1zpravy.czF1online.sk

Kdyby nebyl ten safety car, vítězství by bylo naše, říká zklamaný Leclerc

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 11. 2023

Mohlo Ferrari v Las Vegas vyhrát? Určitě ano. I když Charles Leclerc ztratil na startu vedoucí pozici, jeho Ferrari bylo na středně tvrdých pneumatikách velmi rychlé. Přibližně v polovině závodu to pro Scuderii vypadalo velmi nadějně, ale jak to už v Charlesově případě bývá zvykem, zasáhla prostá smůla.

Verstappen se v úvodu ujal vedení, ale nedokázal to bez porušení pravidel. Za vytlačení Charlese Leclerca z trati dostal pětisekundový trest. Holanďan tehdy do vysílačky ironicky poznamenal, že Red Bull má v jeho jméně poděkovat komisařům za takový trest. I kdyby to nemyslel vážně, komentátor přenosu na televizi Sky Martin Brundle okamžitě prohlásil, že pětisekundová penalizace je určitě lepší než nutnost vrátit pozici.

Jak se však nakonec ukázalo, Leclerc to zvládl i vlastními silami. Jeho Ferrari bylo na středně tvrdých pneumatikách skvělé a v závěru prvního stintu Verstappena předjel. Max následně zamířil do boxů a musel se prodrat skrz startovní pole. Leclerc mohl zastavit později. Po přezutí se na trať vrátil před Red Bullem a ještě k tomu na pneumatikách, které byly o pět kol čerstvější.

V tomto okamžiku to vypadalo pro jezdce Ferrari velmi dobře, ale pak nekompromisně zasáhl osud – a FIA – a na trati se objevil safety car, čímž dostal Red Bullu šanci na restart. Verstappen a Pérez se ocitli za Leclercem na čerstvějších pneumatikách, přitom hardy seděly monopostu RB19 určitě lépe.

„Opravdu si myslím, že nebýt toho safety caru, tak vítězství by bylo naše,“ prohlásil Leclerc po skončení závodu. „Měli jsme opravdu dobrý první stint na středně tvrdých pneumatikách. Tuším, že jsme zastavili o pět kol později než Max. Jel jsem dobře čtyři nebo pět kol a podařilo se mi tvrdé pneumatiky postupně dostat do potřebné teploty. V tomto směru jsme byli při zahřívání gum velmi dobří.“

„V té době jsem byl opravdu přesvědčený, že vítězství je naše. Bohužel, potom vyjel na trať safety car, Max a Checo přezuli a já zůstal na mých pět kol starých hardech. Nezdá se to mnoho, ale když vám za bezpečnostním vozidlem vychladnou gumy, je v těchto podmínkách neuvěřitelně složité je zahřát. Tam jsme tento závod prohráli,“ konstatoval monacký závodník, který se tak nedočkal svého šestého vítězství.

Otázka za milión tedy zní, jestli mělo Ferrari zastavit znovu. Je třeba připomenout, že Leclerc by byl při restartu za Pérezem na druhém místě a musel by si proklestit cestu vpřed. „Vždy se lehce říká, že to bylo jen pět kol. Nevěděl jsem, co udělají Max a Checo. Kdyby nezastavili, ocitl bych se za nimi a předjet oba Red Bully by bylo náročné. Se současným pohledem bych zastavil znovu, ale teď vím, co udělali, takže se to lehce říká,“ řekl Leclerc.

Tomu se v Las Vegas velmi líbilo. Okruh seděl jeho jízdě i jeho monopostu. Byla to pro Ferrari další z mála dobrých šancí na triumf. Přes počáteční problémy nakonec závod přinesl fanouškům potřebnou satisfakci a je třeba říci, že Las Vegas nám nabídlo skvělou show. Bohužel pro Ferrari, ne s vítězným koncem.

„Dal jsem do toho všechno. Jsem si však jistý, že všichni se při pohledu na závod úžasně bavili. Opravdu, opravdu jsem si to užil a měli bychom mít více takovýchto závodů se skvělým předjížděním. Náramně jsem se bavil,“ říká Leclerc.

„Potřebovali jsme to. Jistě, víkend se nezačal tak, jak se měl začít, ale jsem velmi rád, že se to takto skončilo. Toto je takový skvělý sport a myslím si, že lepší závod si Vegas nemohlo přát. Energie kolem města je neuvěřitelná a já jsem opravdu velmi rád,“ dodal monacký závodník.

Související zprávy

Diskuze