logo F1zpravy.czF1online.sk

Podle Stelly už Red Bull není výrazně rychlejší, jen lépe zvládá práci s pneumatikami

Lando Norris, McLaren MCL60
© Lando Norris, McLaren MCL60
Tomáš Masár
Tomáš Masár8. 11. 2023

Když se v aktuální sezóně souhrnně vyjadřujeme k některým závodům, obvykle nám nezbývá, než konstatovat, že si z nich Max Verstappen udělal „one man show“. Tentokrát to ale úplně tak nebylo. Nizozemec sice v Brazílii bez větších problémů zvítězil, ale před druhým Landem Norrisem měl v cíli jen několikasekundový náskok. Podle Andrea Stelly by za předpokladu, že by McLaren o něco lépe naráběl s pneumatikami, mohlo být všechno jinak. Ital se totiž domnívá, že tým z Wokingu co do výkonnosti za rakouským celkem výrazně nezaostává a je to právě práce s pneumatikami, která naklání misky vah na stranu Red Bullu.

Norris hrál v první fázi obou brazilských stintů s Maxem Verstappenem vyrovnanou šachovou partii. Následně však, přibližně po tom, co na pneumatikách absolvoval deset či patnáct kol, začal postupně zaostávat, čímž se opět potvrdilo, že Red Bull zachází s pneumatikami tak dobře, jako žádný jiný z týmů – prostě mu sedí jako ulité.

Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je právě management pneumatik nejsilnější stránkou Red Bullu a možná poslední z oblastí, kde má britská stáj stále co dohánět. „Myslím, že rozdíl mezi námi a Red Bullem spočívá především v čase na kolo na opotřebovaných pneumatikách,“ nechal se slyšet 52letý Ital. „Na nových pneumatikách jsme byli schopni bojovat (s Verstappenem) o prvenství.“

„Jakmile však začnou pneumatiky degradovat, platí, že Maxovi a Red Bullu degradují o něco pomaleji. Každé dvě kola jsme přicházeli přibližně o jednu desetinu na kolo. Je to značná míra degradace, která se, pokud ji nedokážete omezit, po deseti kolech zvýší na několik desetin sekundy na kolo. Myslím, že právě v této oblasti je Red Bull momentálně lepší.“

Stella tvrdí, že v McLarenu jsou již na stopě tomu, proč je Red Bull šetrnější k pneumatikám, ale zdůrazňuje, že letošní auto se už s degradací lépe vypořádat nedokáže. „V tom, co si myslíme, že způsobuje rozdíl, se už s tímto autem moc zlepšit nemůžeme,“ řekl.

„Co se týče managementu pneumatik, auto se zlepšilo singapurskou modernizací, ale ne natolik, aby bylo schopné konkurovat (Red Bullu), zejména když je degradace vysoká. Mohli jsme však vidět, že některá auta se s degradací trápí výrazně, a to například Mercedes nebo Ferrari.“

Stellu pohled na trápící se Mercedes v Brazílii doslova šokoval. „Bylo to překvapující, protože Mercedesu se obvykle za okolností, že pneumatiky výrazně degradují, daří. Nejsme si jistí, proč se tak trápili. Stejně tak bych očekával, že i Ferrari bude konkurenceschopnější,“ dodal šéf McLarenu.

Související zprávy

Diskuze