logo F1zpravy.czF1online.sk

Hamilton o manévru na Leclerca: Na volantu som mačkal všechno!

t4tr8z4t86zt5uj4
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala30. 10. 2023

Duel Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca po restartu závodu v Mexiku vzrušoval fanoušky. Sedminásobný mistr světa musel vyjet až na trávník, aby předjel Scuderii. Kromě tohoto dramatického momentu se děly věci i v jeho kokpitu. Hamilton prý mačkal “všechna tlačítka na volantu”, aby se dostal na druhé místo.

Mercedes po restartu nasadil středně tvrdou směs, která mu nabídla výhodu nad Charlesem Leclercem. Hamilton ale musel být rychlý, protože kdyby se mu přehřál monopost předtím, než by dokončil svůj manévr na Leclerca, mohl by skončit podobně jako George Russell. Mladík v barvách Mercedesu musel zpomalit. Teploty jeho pneumatik klesly a do cíle dojel “jako by na ledě”.

Lewisovi Hamiltonovi se zpočátku nedařilo, ale nakonec to po dramatickém souboji zvládl. “Tento víkend jsme byli na rovinkách velmi, ale velmi pomalí,” postěžoval si na tiskové konferenci. “Na rovinkách máme obecně dost velký odpor. Tento víkend jsme ale ztráceli 2,5 desetiny sekundy ještě před prvním bržděním.”

“Ferrari bylo na rovinkách velmi živé, takže jediný způsob, jak se dostat blízko a využít DRS, bylo držet se těsně za ním v zatáčkách 16 a 17,” vysvětlil detaily souboje a svého myšlení. “Nakonec jsem na volantu mačkal všechna tlačítka. Potřeboval jsem maximální výkon.”

Jezdci mají k dispozici několik tlačítek, které jim umožňují čerpat více energie z baterií. Samozřejmě, tu energii si nejdříve musí ušetřit. Hamilton si jí ušetřil právě dost. Poté už rozhodovalo provedení útoku.

“Nebyl jsem si jistý, jak daleko do strany se vydá, ale v zlomku sekundy jsem se rozhodl jít doprava. Našlo se tam tak akorát místa. Charles byl ale velmi férový. Bylo to skvělé závodění,” pochválil souboj Hamilton.

Hamilton to zkoušel, ale nakonec vzdal marnou snahu dostihnout Verstappena

Carlos Sainz po závodě prozradil, že Lewise Hamiltona po jeho první zastávce ani nepokrývali, protože jinak by jim na rozdíl od Mercedesu určitě nevyšla jednozastávková strategie. Po restartu si zase Ferrari nemohlo dovolit obout mediumky z obavy, že by to do cíle nezvládly. Co je ale horší, ani výpočty stratégů nebyly správné a Hamilton byl v podstatě až do konce rychlejší než Ferrari na tvrdších gumách. Závod zakončil nejrychlejším kolem.

Zpočátku si ale ani Hamilton nebyl jistý svou taktikou. “Tým podal skvělý výkon ze strategického hlediska. Červená vlajka nám asi trochu pomohla, když jsme mohli obout čerstvé gumy, ale netušil jsem, zda středně tvrdá směs vydrží tak dlouho.”

Brit měl ale skvělé tempo. Na Maxe Verstappena to sice nestačilo, ale prý se ho v jednu chvíli pokoušel stáhnout. “Určitě jsem na to mohl tlačit víc a v jedné fázi jsem to zkusil. Říkal jsem si, že už jsem gumy dost šetřil, zkusím smazat Maxův náskok. Deset kol před koncem jsem zajel čas 1:22,0 a Max přidal kolo 1:21,9. On v té chvíli jen kroužil, tak jsem to nechal být.”

Související zprávy

Diskuze