Leclerca překvapilo poškozené Ferrari: Měli bychom zkontrolovat i zavěšení
Charles Leclerc odjel značnou část nedělního závodu s poškozeným předním křídlem a má podezření, že i zavěšení bylo poškozené. Přesto byl velmi konkurenceschopný, což bylo vzhledem k těmto okolnostem docela překvapivé. O totální spokojenosti ale nemluví, protože ve Formuli 1 ho zajímá jediné – vítězství.
Mexická kletba držitelů pole position postihla i Charlese Leclerca. Od roku 2017 se jen Maxovi Verstappenovi podařilo vyhrát z prvního místa na mexické půdě. Charles Leclerc ale může být rád, že vůbec viděl šachovnicovou vlajku a hned v prvním kole neskončil společně se Sergiem Pérezem v garáži.
Fanoušci nakonec vypískali Charlese Leclerca za kolizi. Nevíme, zda je přesvědčily jeho argumenty, když si doma pustili záběry z první zatáčky ze záznamu. „Bylo to velmi těsné. Checo byl nalevo, Max napravo. Já dělal, co jsem uměl, abych zůstal co nejvíce vpravo a co nejblíže k Maxovi. Checo to ale asi nevěděl, začal zatáčet a došlo k nárazu,“ popsal incident ze startu. „Je škoda, že se to stalo Checovi na jeho domácím závodě. Slyšel jsem, že mnoho fanoušků bylo zklamaných. Chápu to, ale na druhé straně jsem nemohl nic udělat lépe. Bohužel.“
V následujících kolech Leclercovi chyběl koncový díl předního křídla, ale ukázalo se, že s konkurenty může držet krok i bez něj. Díl však nemusel být jediným problémem. „V levém předním rohu auta jsme měli dost velké poškození. Myslím, že bychom měli zkontrolovat i zavěšení. Neměl jsem pocit, že by bylo v pořádku. Bylo proto překvapivé, že jsme dokázali držet tempo.“
Stojí za to zamyslet se, jak by vypadal závod, kdyby v první zatáčce nedošlo ke kolizi a Max Verstappen se nedostal do čela. Protože jakmile se Red Bull dostane dopředu, už ho prakticky nikdo nedokáže zastavit.
Leclerc ale živil naději až do nehody Kevina Magnussena. Následná červená vlajka byla pro Ferrari dvojitou ranou. Charles Leclerc totiž krátce před ní vyměnil pneumatiky, a navíc Max Verstappen se mohl zbavit své opotřebované tvrdé směsi, čímž jasně smazal výhodu, kterou si Scuderia vybojovala prodloužením prvního stintu.
„V jedné fázi závodu jsem si říkal, že dobře, Maxe teď můžeme dostat trochu pod tlak,“ připustil monacký závodník. „Ne z hlediska čisté rychlosti, ale myslím si, že jednozastávková strategie byla správná. Když už ve 20. kole zastavil, říkal jsem si, že to je naše šance.“
„Velmi dobře jsme manažovali pneumatiky, až dokud nepřišla červená vlajka. Od červené vlajky až do cíle to byl v podstatě už jen závod o čisté rychlosti. Věděli jsme, že v tom nám chybí rychlost,“ uvědomuje si rezervy monopostu Leclerc. „Čeká nás hodně práce, protože v neděli jsme byli ještě trochu příliš daleko. Dnes ale musíme vzít v úvahu i fakt, že jsem měl poškozené auto. Nebylo tedy na tom přesně tak jako na jiných závodech.“
Závodní rychlost je opravdu problém. „Zvláště první stint jsme měli velmi silný. V druhém stintu už jsme neměli takový pocit jako na středně tvrdých pneumatikách, takže se na to podíváme. Jako vždy, i teď se pokusíme podrobit analýze absolutně vše, abychom vyrobili lepší auto na závody. Nyní nám toho chybí.“
Bude Leclerc odcházet z Mexika spokojený? Osobně ano, celkově ne. „Myslím si, že já osobně jsem nemohl nic udělat lépe. S mým vlastním výkonem jsem spokojený. Jsem spokojený i s celkovým výkonem? Zatím ne, protože chci vyhrávat závody a momentálně na to nemáme auto. Dokonce se zdá, že i Mercedes měl nad námi příliš velkou výhodu. Opakuji, měli jsme trochu poškozené auto, což sehrálo nějakou roli, ale oni byli velmi silní.“