logo F1zpravy.czF1online.sk

Opotřebení desky Ferrari šokovalo: Po tréninku byla neporušená, říká Leclerc

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík27. 10. 2023

Výsledky GP USA se několik hodin po závodě měnily, když FIA objevila dvěma monopostům extenzivní poškození desky pod podlahou. Lewis Hamilton a Charles Leclerc byli nakonec diskvalifikováni, což se většina evropských fanoušků dozvěděla až ráno na cestě do nového pracovního týdne. Jak se zdá, překvapení nebyli jen oni.

Takovýto přestupek proti pravidlům je v současné Formuli 1 poměrně vzácný. Jedná se ale o porušení technických pravidel, které se trestá naprosto nekompromisně. Postižení přijali rozhodnutí FIA s pokorou, ale minimálně ve Ferrari i s velkým překvapením. Podle slov pilota stáje Charlese Leclerca totiž během víkendu vůbec nic nenaznačovalo, že opotřebení desky by mohlo být po závodě problémem. Přesně to se však nakonec stalo.

„Abych byl upřímný, bylo to pro nás obrovské překvapení,“ přiznal Leclerc před novináři v Mexiku. „V pátek, kdy jsme ještě mohli na autě provést změny, jsme neviděli žádné opotřebení. Nebylo to tak, že by deska byla na některých místech opotřebovaná.“

„Samozřejmě, že před závodem jsme nic nezměnili, ale předpisy jsme porušili. Pravidla jsou pravidla a musí se dodržovat. Není tedy žádnou omluvou, že v pátek bylo vše v pořádku. Musíme se na to podívat a snažit se lépe předvídat, jak na tom bude opotřebení desky,“ dodal monacký závodník.

Kromě pravidla parc fermé týmům určitě nepomohla ani skutečnost, že v Austinu se místo jednoho závodu jelo vlastně 1,3 závodu, protože v sobotu byl na programu sprint. Podle Leclerca však Ferrari ani po sobotě necítilo žádné problémy. Auto prý na nerovném asfaltu v Texasu naráželo do země minimálně, ale do sprintu se monoposty netankují naplno, takže problém mohl být spíše v tom, že až v neděli týmy poprvé naplnili nádrže.

„V sobotu jsme více méně viděli, na jakých místech se deska opotřebovává, ale mysleli jsme si, že stále máme velkou rezervu. Po skončení nedělního závodu nás čekalo velké překvapení. Nadále analyzujeme, na jakých místech jsme desku opotřebovávali více, než jsme očekávali,“ řekl monacký závodník.

Pro Charlese byl Austin dalším víkendem hodným zapomenutí. Před diskvalifikací absolvoval velmi frustrující závod na hrozné strategii, díky které klesl až na šesté místo. Závodní tempo Ferrari přitom nebylo tak špatné, když Carlos Sainz zaostal za Landem Norrisem jen o pár sekund.

Leclerca samotného přes diskvalifikaci potěšil pokrok Ferrari. Zlepšená forma je potvrzením správnosti směru, který si v Maranelle zvolili, ale ovoce této práce uvidíme prý až v roce 2024. „Je to malý krok správným směrem, ale na větší pokroky si musíme počkat do příští sezóny. Zde mluvíme o mnohem větších věcech,“ snažil se nalákat fanoušky Scuderie její pilot.

„Určitě se v autě cítím více jako doma. O to těžší je přijmout, že ačkoliv jsem měl v USA skvělý víkend, skončil jsem bez bodu. Příjemné je alespoň potvrzení toho, že jsem se v posledních závodech cítil v kokpitu komfortně. Pokračování tímto směrem by mi mělo pomoci to ještě zlepšit,“ uvažuje Leclerc.

Související zprávy

Diskuze