V McLarenu tlumí nadšení: Vypadali jsme dobře i díky krátkým stintům

Oscar Piastri dorazil do cíle Velké ceny Kataru pouze s pětisekundovou ztrátou na vítězného Maxe Verstappena. Lando Norris, který startoval z desátého místa a musel se prodrat přes pomalejší soupeře, ztratil pouze šest sekund. Na první pohled to vypadá, že McLaren má neohrožené lídry sezóny 2023 na dosah ruky. Šéf týmu Andrea Stella však tlumí nadšení.
Podle italského inženýra pomohla McLarenu i neočekávaná změna pravidel, kdy FIA zakázala týmům na nových pneumatikách absolvovat více než osmnáct kol. Tím vlastně ještě zdůraznila, že Katar byl pro monopost MCL60 a jeho jezdce exkluzivní příležitostí.
„Především si myslím, že strategie vítěze závodu nebyla optimální z hlediska celkového času, protože byla tou nejbezpečnější, u které můžete počítat s rezervou,“ uvedl Stella.
„Trochu vám to lichotí, ale nesmíme zapomenout, že s touto strategií ve skutečnosti ztratili čas. Kromě toho si nejsem jistý, jak moc na to tlačili. Určitě jsem však vnímal, že Max to neměl tak moc pod kontrolou jako obvykle,“ dodal šéf McLarenu.
Nesmíme přitom zapomenout, že za těchto okolností nemohl Red Bull plně využít kvalitní práce s pneumatikami v podání monopostu RB19. Katar měl být v tomto směru dobrým testem pro jednotlivé týmy, ale protože FIA odmítla riskovat, nakonec nám nebylo umožněno vidět kompletní obrázek.
„To byl v podstatě závod na plný plyn, protože byla předepsána maximální délka každého stintu. Kromě toho si středně tvrdé a tvrdé pneumatiky vedly slušně, takže umožnily pilotům tlačit na pilu,“ říká Stella.
„Po pátku jsem při pohledu na chování gum do určité míry očekával, že tento závod bude o kontrole pneumatik. Minimálně my jsme však místo toho zažili neděli plnou tlačení na pilu a skončilo to pro nás povzbudivým výsledkem.“
„V dalších závodech zjistíme, zda to bylo díky autu, které lépe pracuje s pneumatikami a trpí menší degradací, nebo za tím jsou okolnosti Velké ceny Kataru,“ řekl Stella.
Šéf McLarenu kromě toho nevyškrtl z rovnice další tým, jehož počínání na okruhu Losail bylo daleko od dokonalosti. Mercedes mohl nepochybně také zamíchat kartami, kdyby neudělal chyby na každém kroku. I George Russell si po neděli myslel, že Maxa Verstappena mohl vyzvat. Bohužel, nikdy se to nedozvíme.
„Mercedes nebyl vůbec daleko,“ uznal Stella. „George byl v závodním tempu velmi silný a je pro ně škoda, že ztratili na startu tolik času kvůli takové nešťastné situaci. Bez toho by byli s námi vpředu.“
„Tato trať našemu autu velmi seděla, takže směrem k následujícím závodům si nemyslím, že Katar určil rozložení sil na startovním roštu,“ dodal šéf McLarenu.
- Štítky
- Andrea Stella
- McLaren