V prvním maďarském tréninku se nejblíže k McLarenům dostal Charles Leclerc

Poslední první trénink před letní přestávkou patřil Landu Norrisovi a Oscaru Piastrimu. Dvojice uprostřed první hodiny jízd na Hungaroringu nejdříve vystrašila konkurenci, ale nakonec se našel alespoň někdo, kdo se dokázal přiblížit k jejím časům. Charles Leclerc je zatím nejsilnějším soupeřem papájového týmu.
V úvodu tréninku se piloti již tradičně rozjížděli na středně tvrdých a tvrdých pneumatikách. Na kvalifikační simulace jsme si chvíli počkali, ale když přišly, soupeřům McLarenu musela naskočit husí kůže při pohledu na náskok britské stáje, který se vyšplhal nad hranici sedmi desetin sekundy.
V dalším průběhu se Charlesovi Leclercovi podařilo snížit své manko na dvě desetiny, ale zbytek startovního pole nebyl tak úspěšný. Zatím se tedy naplňují papírové předpoklady, že Hungaroring McLarenu vyhovuje; je totiž plný středně rychlých zatáček, ve kterých monopost MCL39 exceluje. Norrise a Piastriho nakonec dělilo jen 0,019 sekundy.
Čtvrté místo patří Isackovi Hadjarovi ze stáje Racing Bulls. Mladý Francouz byl v úvodním tréninku rychlejší než oba jezdci mateřské stáje. Max Verstappen skončil devátý, Júki Cunoda dokonce sedmnáctý.
Lewis Hamilton nabral ztrátu sedmi desetin na nejrychlejší McLaren, což je mírné zlepšení ve srovnání s tím, co jsme viděli v úvodu dnešního programu. Sedminásobný mistr světa měl tehdy více než sekundovou ztrátu a zmateně se ptal inženýra, kde ztratil tolik času.
Ollie Bearman těsně porazil Kimiho Antonelliho a George Russella v pomyslném boji o šestou příčku. Mercedesy se přes víkend v Maďarsku vrátily ke starému zadnímu zavěšení, jelikož inženýři chtějí ještě před letní přestávkou zjistit, co způsobilo výkonnostní propad, který jsme měli možnost vidět na posledních velkých cenách.
Kromě zmiňovaného Maxe Verstappena se v první desítce objevil ještě Lance Stroll.
Do průběhu prvního tréninku nezasáhl Nico Hülkenberg, kterého nahradil Paul Aron. Mladík však odjezdil jen devět kol a následně odstavil svůj monopost ve třinácté zatáčce, když se mu na volantu objevila výstražná kontrolka a inženýr mu přikázal zastavit.
Volno měl i Fernando Alonso. Španěla trápí svalové zranění v oblasti zad, jehož příčinou má být poskakování monopostu v Spa-Francorchamps. Jelikož mezi jednotlivými velkými cenami je jen málo času na zotavení, první trénink zcela vynechal. O jeho dalším osudu se bude rozhodovat před druhým tréninkem.

1. trénink - GP Maďarska 2025






Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:16,052 | 26 | ||
2. | McLaren | 1:16,071 | +0,019 | 30 | |
3. | Ferrari | 1:16,269 | +0,217 | 28 | |
4. | Racing Bulls | 1:16,681 | +0,629 | 31 | |
5. | Ferrari | 1:16,734 | +0,682 | 28 | |
6. | Haas | 1:16,878 | +0,826 | 26 | |
7. | Mercedes | 1:16,880 | +0,828 | 26 | |
8. | Mercedes | 1:16,925 | +0,873 | 26 | |
9. | Red Bull | 1:16,940 | +0,888 | 25 | |
10. | Aston Martin | 1:16,958 | +0,906 | 25 | |
11. | Williams | 1:16,984 | +0,932 | 28 | |
12. | Haas | 1:17,004 | +0,952 | 26 | |
13. | Alpine | 1:17,123 | +1,071 | 27 | |
14. | Racing Bulls | 1:17,184 | +1,132 | 29 | |
15. | Williams | 1:17,195 | +1,143 | 31 | |
16. | Aston Martin | 1:17,269 | +1,217 | 26 | |
17. | Red Bull | 1:17,393 | +1,341 | 27 | |
18. | Alpine | 1:17,464 | +1,412 | 29 | |
19. | Stake | 1:17,652 | +1,600 | 17 | |
20. | Stake | 1:19,788 | +3,736 | 9 |
- Štítky
- GP Maďarska 2025