logo F1zpravy.czF1online.sk

McLarenem se zívalo i v druhém tréninku, opět nenašli soupeře

Lando Norris
© X/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 18:25

Dominantní představení McLarenu pokračovalo i v druhém tréninku na Velkou cenu Maďarska. Lando Norris a Oscar Piastri se přetahovali o nejlepší čas na středně tvrdých i měkkých pneumatikách a nikomu nedali šanci. Třetí skončil opět Charles Leclerc.

Andrea Stella už před druhým tréninkem hovořil o spokojenosti. Potvrdil, že McLarenu velmi vyhovují maďarské středně rychlé zatáčky, což se ukazuje zejména ve druhém a třetím sektoru. Vše nasvědčuje tomu, že o pole position si to rozdají Norris a Piastri.

Důležité však bude neudělat chybu. Oba dnes měli problémy v poslední zatáčce. Lando Norris zde však udělal větší chybu, když vyjel na trávník, vyletěl z trati a téměř skončil v bariéře. Naštěstí před ní stihl zabrzdit.

Charles Leclerc je i v druhém tréninku nejlepším jezdcem ze zbytku. Ve druhém tréninku však jeho manko narostlo téměř na čtyři desetiny sekundy. Na druhé straně Lewis Hamilton se drží v přibližně stejné vzdálenosti sedmi desetin, ačkoli monacké zadní křídlo vyměnil za španělskou verzi.

Čtvrté a páté místo obsadili piloti Aston Martinu. Fernandovi Alonsovi se podařilo skončit vysoko navzdory tomu, že v prvním tréninku chyběl kvůli svalovému zranění v oblasti zad. Jeho kanadskému kolegovi Hungaroring očividně vyhovuje a byl o více než desetinu rychlejší.

Sedmý skončil George Russell, přičemž jeho týmový kolega uzavřel první desítku. Mercedes i ve druhém tréninku jezdil se starším zavěšením a podle informací magazínu Auto Motor und Sport s ním bude pokračovat i po zbytek víkendu. Inženýři nezaznamenali výrazný výkonnostní pokles ve srovnání s víkendem v Belgii, a tak upřednostní sběr dat se starší konfigurací vozu.

Isack Hadjar opět předběhl oba jezdce z mateřské stáje. Red Bullu zbývá doufat, že v noci se mu podaří další velký obrat. V pátek to totiž nevypadalo vůbec dobře. Max Verstappen a Júki Cunoda si stěžovali na to, že nemají přilnavost ani na přední, ani na zadní nápravě. Nizozemec to přirovnal k jízdě na ledu.

„Já nevím, co se děje, je to neovladatelné. Nedokážu najít žádný normální balanc,“ prohlásil obhájce mistrovského titulu v závěru tréninku, když se věnoval závodním simulacím.

Jako by toho nebylo málo, Verstappen bude muset v pátek večer zamířit na kobereček ke komisařům. Uprostřed druhého tréninku totiž v kokpitu našel bílý ručník nebo utěrku. Ve třetí zatáčce se rozhodl vyhodit ji z kokpitu přímo na trať.

Williams ani dnes neopouštěly technické problémy. Carlos Sainz dostal příkaz přerušit svou závodní simulaci a zamířit do boxů, protože stáji vypadla telemetrie. Naštěstí o chvíli později naskočila a Španěl dostal pokyn pokračovat ve svém programu.

2. trénink - GP Maďarska 2025

logo McLaren
Oscar Piastri
logo McLaren
Lando Norris
logo Ferrari
Charles Leclerc
JezdecTýmČasZtrátaKola
1.
Lando Norris
McLaren1:15,62427
2.
Oscar Piastri
McLaren1:15,915+0,29130
3.
Charles Leclerc
Ferrari1:16,023+0,39928
4.
Lance Stroll
Aston Martin1:16,119+0,49528
5.
Fernando Alonso
Aston Martin1:16,233+0,60925
6.
Lewis Hamilton
Ferrari1:16,329+0,70528
7.
George Russell
Mercedes1:16,417+0,79327
8.
Isack Hadjar
Racing Bulls1:16,427+0,80330
9.
Júki Cunoda
Red Bull1:16,485+0,86130
10.
Kimi Antonelli
Mercedes1:16,520+0,89626
11.
Oliver Bearman
Haas1:16,567+0,94327
12.
Nico Hülkenberg
Stake1:16,680+1,05631
13.
Esteban Ocon
Haas1:16,704+1,08029
14.
Max Verstappen
Red Bull1:16,791+1,16725
15.
Liam Lawson
Racing Bulls1:16,812+1,18829
16.
Carlos Sainz
Williams1:16,874+1,25032
17.
Gabriel Bortoleto
Stake1:16,946+1,32229
18.
Alex Albon
Williams1:17,021+1,39730
19.
Pierre Gasly
Alpine1:17,043+1,41925
20.
Franco Colapinto
Alpine1:17,159+1,53529

Související zprávy

Diskuze