Ferrari se v Belgii trefilo do černého. Bylo třeba riskovat, říká Vasseur

Lewis Hamilton se v neděli stal jezdcem dne. Hlasovalo pro něj více než 38 procent fanoušků poté, co předvedl několik krásných předjížděcích manévrů na trati a posunul se ze startovní osmnácté příčky na sedmou. Vděčí za to však i stratégům.
Sedminásobný mistr světa zamířil do boxů mezi prvními už v jedenáctém kole. Ukázalo se, že to bylo vynikající rozhodnutí, které mu pomohlo dostat se ještě výše po pěkných manévrech na Sainze, Strolla, Colapinta, Hülkenberga a nakonec i Pierra Gaslyho v zatáčce Stavelot.
Frédéric Vasseur byl s načasováním pitstopu spokojený. „Když se ocitnete v takové situaci, musíte trochu zariskovat. Intermediálky velmi rychle degradovaly a stále jsme byli daleko od toho přechodného bodu, ale ty intermediálky byly v katastrofálním stavu. Byly totálně na odpis. Kdybyste nasadili nové intermediálky, byli byste o šest sekund rychlejší.“
I to je důvod, proč byly sliky o tolik lepší; pokračovat na sjetých intermediálkách znamenalo ztrácet příliš mnoho času. Ferrari velmi dobře vyhodnotilo situaci. Leclerca povolalo do boxů až ve dvanáctém kole, ale nebyla to chyba týmu.
„Myslím si, že v té chvíli to bylo správné rozhodnutí. Bylo trochu agresivní a nebyli jsme daleko od toho, abychom to udělali i s Charlesem, ale Charles by se ocitl v provozu,“ vysvětlil Vasseur. „Proto jsme to udělali s Lewisem. Myslím si, že to bylo správné rozhodnutí ve správném kole. Nesnažili jsme se rozdělit jezdce, toto je vždy kolektivní rozhodnutí.“
Ferrari se na mokrou velkou cenu připravovalo už v neděli ráno, když oznámilo FIA, že poruší pravidla parc fermé, vymění pohonnou jednotku a zejména změní nastavení monopostu. Hamilton dostal větší zadní křídlo a celkově více přítlaku, což mu mělo pomoci na mokré trati. Nakonec z toho nevytěžil maximum, protože už po jedenácti kolech přezul na sliky. Kdyby se závod neodkládal, mohl skončit ještě výše než jen na sedmém místě.
Scuderia však v sobotu vsadila na nastavení do sucha, ačkoli předpověď avizovala přeháňky. „Nebylo zcela jasné, že bude stoprocentně mokro. Nakonec jste viděli, že závod nebyl totálně mokrý. Předpověď počasí říkala, že celý den se budou objevovat přeháňky. Věděli jsme však, jak dopadla kvalifikace a věděli jsme, že v případě deště se bude tvořit i mlha, že se bude těžko předjíždět.“
Italský tým dobře přečetl ředitelství závodu, které odložilo start o 80 minut a vyčkávalo, než okruh proschne. „Nebylo to lehké rozhodnutí, na startovním roštu to bylo 50 na 50,“ objasnil Vasseur. „Vždy je to trochu risk, protože ani ráno jsem nečekal, že odpoledne vykukne slunce.“