Bottas o problémech Hamiltona: Všichni se musí přizpůsobit

Valtteri Bottas má za sebou podobnou zkušenost jako v této sezóně Lewis Hamilton. I když finský závodník přestupoval z Mercedesu „jen“ do Alfy Romeo, přechod na motor Ferrari a brzdy Brembo byl podobný jako v případě Hamiltona. On sám však rozdíly poměrně bagatelizuje jako něco, na co lze rychle zvyknout.
Samozřejmě je třeba říci, že Ferrari je v porovnání se Sauberem/Alfou Romeo obrovský kolos. Velikost, mentalita a způsob fungování jsou diametrálně odlišné než v Mercedesu. Monopost se zároveň řadí mezi nejlepší, takže je propracovanější a složitější než Sauber. Piloti však mění týmy od nepaměti a sám Bottas připomíná, že každý musí být schopen se přizpůsobit.
„Samozřejmě, že jsou tady věci, které se musíte naučit, a na které si musíte zvyknout,“ řekl Bottas o svém přestupu pro podcast Red Flag. „Dvojnásob to platí v případě, že máte proti sobě týmového kolegu, který je na vše zvyklý a zpočátku má převahu, ale závodníci musí být přizpůsobiví.“
„Musíte být schopen adaptovat se na nové auto. Víceméně každý rok si sednete do téměř nového monopostu, mění se i pohonné jednotky apod. Ve Formuli 1 není neobvyklé, že se pokaždé přizpůsobujete a pokaždé se učíte, protože v tomto sportu se všechno neustále vyvíjí,“ pokračoval bývalý pilot Mercedesu.
„Přibližně vím, čím si prochází. Pro mě osobně všechno probíhalo poměrně přímočaře. Nesmíme však zapomínat, že v době mého přestupu do Alfy Romeo si Formula 1 procházela velkou změnou pravidel, takže stejně bylo mnoho věcí zcela nových,“ dodal Bottas.
Ten si po odchodu z Mercedesu prošel stejnou změnou dodavatele pohonné jednotky a brzd, jakou ve Ferrari prochází Lewis Hamilton. Sedminásobný mistr světa několikrát zdůraznil jako zásadní přechod z brzd Carbon Industries na Brembo, což však Valtterimu podle jeho slov nedělalo žádný problém.
„Pro mě v tom nebyl žádný rozdíl. Samozřejmě, Mercedes používal Carbon Industries, Sauber zase Brembo, které je také dodavatelem Ferrari. Jediný drobný rozdíl pro mě byl ve způsobu, jakým se brzdy zahřívaly. Některé brzdy se zahřívají rychleji, ale chování bylo stejné,“ vysvětlil Bottas.