Steiner: Hamilton jako jediný převyšuje tým

Říká se, že stáj je vždy na prvním místě. Podle Günthera Steinera však existují výjimky a jednu z nich můžeme v současnosti sledovat. Lewis Hamilton je podle bývalého šéfa Haasu jediným pilotem v efjedničce, který převyšuje svůj tým.
Z jezdců už nejsou jen sportovci, ale postupně se z nich stávají i celebrity. Günther Steiner se v podcastu Business of Sport zamýšlel nad tím, zda je tato proměna pro šampionát problémem, nebo zda je přínosem a sport by ji měl využít k popularizaci, rozšíření povědomí i fanouškovské základny.
„Je to kombinace těchto věcí. Hned tu však máme dokonalý příklad,“ rozhovořil se Günther Steiner. „Ve Formuli 1 je jediný jezdec, který převyšuje tým, a je jím Lewis Hamilton. Povědomí o něm a jeho postavení je i mimo sport velmi velké. V daném sportu jste pojmem, ale když jste pojmem i mimo sport, ve skutečnosti už převyšujete tým.“
Lewis Hamilton se o to zasloužil svými aktivitami, které daleko přesahují hranice Formule 1. V současnosti je suverénně nejznámějším jezdcem i mezi lidmi, kteří motorsport vůbec nesledují. Na druhé straně tu však máme i jiný typ pilota, o kterém by se dalo říci, že převyšuje tým.
Je jím Max Verstappen. V této chvíli si snad ani neumíme představit, jak by dopadl Red Bull bez svého hvězdného jezdce. Dokonce se šeptá, že to byli právě Verstappenovci, kteří si v Red Bullu diktovali podmínky a dožadovali se odchodu Christiana Hornera.
Steiner souhlasí jen částečně. „Totéž platí ve fotbale, takové věci se dějí. Ve Formuli 1 se to momentálně dá říci jen o Lewisovi. Max je v tomto sportu velmi velkou postavou, ale nepracuje na tom, aby se stal někým i mimo sport, protože on žije motorsportem. Lewis však pracuje i na jiných věcech, kterých chce v životě dosáhnout. Teď to vidíme u Lewise a Ferrari. Spojily se dvě obrovské značky, které se téměř dostávají do konfliktu. Kdo je více, Ferrari nebo Lewis?“
Už příchod sedminásobného mistra světa ukázal světu, že jeho hodnota je obrovská. Akcie Ferrari v podstatě okamžitě vyletěly o deset procent, což by však podle bývalého šéfa Haasu neměl být důvod, proč do týmu angažovat takového jezdce.
„Ne, protože podle mě to Ferrari nepotřebuje,“ odvětil. „To je můj názor, ale já neřídím korporaci Ferrari. Po pravdě řečeno je to super příběh, když sedminásobný šampion přestoupí do Ferrari. Ferrari se dobře dařilo, ale máme od něj velmi vysoká očekávání. Teď se ta očekávání nepodařilo naplnit. Říkáme, že to nefunguje a trápí nás to.“
I když Ferrari už mělo dost času, po příchodu nové posily ho bude potřebovat ještě více. Tifosi budou doufat, že jejich oblíbený tým se před sezonou 2026 zocelí a jak se říká, nová sezona bude jejich.