logo F1zpravy.czF1online.sk

Vettel by to dnes udělal jinak: Tak úzkostlivě bych se nedržel klauzulí

Sebastian Vettel
© Twitter/Scuderia Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 14:15

O Sebastianovi Vettelovi se na začátku minulého desetiletí hovořilo jako o nástupci Michaela Schumachera. V roce 2014 byli proto němečtí fanoušci u vytržení, když čtyřnásobný šampion oznámil, že přestupuje do Ferrari. Němec však na toto období vzpomíná i s jistou dávkou zklamání z toho, jak probíhalo jeho rozloučení s Red Bullem.

Přestup z Red Bullu do Ferrari nebyl nejšťastněji načasovaný, jelikož krátce po podpisu kontraktu se ve Ferrari změnilo vedení a Vettel najednou neměl absolutní podporu stáje, jak tomu bylo za časů Michaela Schumachera, který ukončil dlouhé čekání na titul s pomocí Jeana Todta, Rosse Brawna a Lucy di Montezemola.

Sebastian Vettel se namísto toho musel držet v mantinelech, které mu určilo nové vedení. Jak to už ve Ferrari chodí, opět se pracovalo podle hesla „my všechno víme nejlépe“. Ke čtrnácti vítězstvím v červené kombinéze nepřibyl žádný titul.

Snad i to je důvod, proč se Vettel při pohledu do minulosti do „velké míry“ stále považuje za pilota Red Bullu. V podcastu z dílny ORF Sport am Sonntag prozradil, že ho však mrzí způsob, jakým se loučil se svým bývalým týmem.

„Já nelituji samotný přestup,“ zdůraznil nejprve Sebastian Vettel. „Získal jsem díky němu obrovské množství zkušeností. Zároveň mi ukázal, co všechno jsem v Red Bullu získal včetně zkušeností a znalostí.“

Rodáka z Heppenheimu však trápí, že podrobnosti jeho přestupu do Ferrari musely zůstat pod pokličkou, a to dokonce i před jeho kolegy z týmu. „Myslím si, že se z toho tak trochu vytratil ten lidský element,“ zamyslel se a přiznal, že se „příliš striktně držel jistých dohod“, které mu vyplývaly ze smlouvy. Držel se svých závazků důvěrnosti a mlčenlivosti namísto toho, aby o věcech otevřeně hovořil. Dnes by to udělal jinak.

„Myslím si, že by bylo důstojnější to všechno zkrátka říct nahlas, než se tak úzkostlivě držet v mezích klauzulí,“ pokračoval čtyřnásobný šampion, který by si však zřejmě příliš nepomohl, kdyby porušil smlouvu s Ferrari už před příchodem do Maranella.

„Všeobecně jsem si však ty časy užil a stále mám skvělé vztahy s lidmi, se kterými jsem pracoval,“ vrátil se do let 2009 až 2014. Na své působení ve Ferrari také rád vzpomíná, ale éru v Red Bullu nepřekonalo. „Šlo o lidi a společné chvíle, které nás velmi sblížily. I když později jsem ve Ferrari zažil velmi příjemné období, velká část mě se stále považuje za součást Red Bullu.“

Související zprávy

Diskuze