Toto auto není postaveno pro žádného z jezdců, říká d’Ambrosio

Ferrari vstupovalo do této sezóny s velkými ambicemi. Monopost SF-25 měl být zlepšením loňského SF-24, který byl na konci minulé sezóny velmi konkurenceschopný. Ne poprvé za poslední roky se však počítačové simulace neshodly s realitou na trati. Podle zástupce šéfa stáje, Jérôma d’Ambrosia, však důvodem není upřednostňování jednoho či druhého pilota.
Během posledních měsíců se objevily názory – řekl to například Juan Pablo Montoya –, že Ferrari potřebuje postavit auto na Lewise Hamiltona, protože „monoposty Charlese Leclerca“ se neukázaly jako dostatečně univerzální. I v italských médiích se občas objevuje narativ, že Scuderia by měla více poslouchat Lewise Hamiltona, ačkoli ten nebyl v úvodu svého působení ve Ferrari dvakrát úspěšný.
Zástupce šéfa Ferrari Jérôme d’Ambrosio však odmítá, že by důvodem letošního neúspěchu týmu byl vývoj monopostu na jednoho jezdce. „Musíme být opatrní, když říkáme, že auto je postaveno kolem toho nebo tamtoho. Auto je vždy postaveno kolem snahy vytěžit z něj maximální potenciál a získat maximální přítlak,“ řekl Belgičan.
„Lewis několik let spolupracoval s Loicem v Mercedesu, což určitě pomáhá při komunikaci, ale Loic má také skvělý vztah s Charlesem. Párkrát ročně si sedneme s oběma jezdci, vše prodiskutujeme, položíme věci na stůl a pokusíme se pochopit, co potřebují a jejich požadavky můžeme přenést do vývoje,“ vysvětlil d’Ambrosio.
„Snažíme se zlepšit výkonnost monopostu v různých oblastech. Přesně na to se soustředíme. Pozice na trati a srovnání s konkurencí je výsledkem tohoto procesu, na který se musíme soustředit,“ dodal zástupce šéfa Ferrari.
Lewis Hamilton v posledních týdnech párkrát řekl, že letošní Ferrari mu nesedí. Nakonec byl nucen přiblížit se k nastavení Charlese Leclerca, který od začátku roku pravidelně dostává z auta o něco více. Problém je, že ani Ferrari v nejlepší formě v této sezóně nestačí na McLaren.
„V současnosti je to rozhodně o tom, jak dostat z auta úplné maximum. Do určité míry potřebujeme zlepšit balanc. Charles se na pár závodů přiklonil k o něco přetáčivějšímu autu a fungovalo to,“ řekl d’Ambrosio.
„I Lewis se v posledním období vydal tím směrem a také jemu to fungovalo. Myslím si, že je to jeden z aspektů těchto pravidel. Vidíme, že monoposty jsou velmi nervózní v nájezdech do zatáček a podle mě jsou důvodem pravidla a jejich výkonnostní omezení – to je zkrátka fakt. Podle mě jsou auta nervózní a jezdci je aspoň do určité míry musí zvládnout,“ dodal zástupce šéfa Ferrari.
- Štítky
- Ferrari